به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، رويانيان در جشن نوسازي ناوگان تاكسيراني با بيان اينكه كيفيت خودروهاي داخلي واقعا خوب نيست، گفت: بايد اساسي تر صحبت كنيم. مشكل اساسي در نظام تاكسيراني بحث كيفيت خدمت است.

رویانیان گفت: نمی‌توان تا ابد سهمیه بنزین ارائه داد و باید به جای ارائه سهمیه بنزین این موضوع را از دیگر حوزه‌ها نظیر پایین بودن قیمت ماشین یا بالا بردن نرخ جابجایی جبران کرد.

وی افزود: در چند ماهه اخیر سهمیه بنزین اضافه شده است و باز هم به فکر افزایش آن هستیم.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه‌ای رانندگان تاکسی گفت: رییس جمهور به وزیر اقتصاد دستور داده است بیمه رانندگان تاکسی تا سه سال دیگر ادامه داشته باشد. این مصوبه ابلاغ شده و باید اجرا شود و طبق این مصوبه رانندگان تاکسی ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و دولت هم ۵۰ درصد باقیمانده را پرداخت می‌کند و اگر این موضوع تا کنون اتفاق نیفتاده است باید عرض کنم من و تاکسیرانی مقصر هستیم.

رویانیان در زمینه بیمه اجتماعی رانندگان بالای ۵۰ سال گفت: این موضوع منع قانونی دارد و باید در مجلس به تصویب برسد و باید عرض کنم وقتی که ۳۰۰ هزار راننده تاکسی بیمه می‌شوند، بیمه نشدن ۳۰ هزار راننده بالای ۵۰ سال هیچ استدلال منطقی ندارد و اشکالات این موضوع اشکالات قانونی است و لازم است شهرداری که نقش تاثیرگذاری در مجلس دارد برای رفع این اشکالات قانونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه خودروی ساخت داخل، سیستم نظارت و مدیریت، ساماندهی تاکسی‌ها و نحوه ارائه خدمات اشکال دارد، اظهار کرد: لازم است رانندگان تاکسی اصولی را در برخورد با مسافران رعایت کنند. از سوی دیگر مدیریت ما هم اشکال دارد و باید تمام این اشکالات را پذیرفت.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بیان اینکه مشکل اساسی دوم جایگاه تاکسی‌ها در کشور است، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا تاکسی مانند ایران نیست. در کشور ما تاکسی نقش اتوبوس و مترو و مینی بوس را ایفا می‌کند اما اهمیت تاکسی و نرخ کرایه تاکسی پایین است.

وی افزود: در زمینه میزان افزایش هزینه تاکسی‌ها از سال گذشته تاکنون باید عرض کنم این هزینه کرد در میان مسافران تاکسی‌ها تقسیم می‌شود.

رییس ستاد حمل‌ونقل و سوخت ادامه داد: در زمینه ساماندهی و توزیع مسافر اشکالاتی وجود دارد و در اکثر شهرها مدیریتی در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلی جایگاه تاکسی است و باید دانست که تاکسی نمی‌تواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا کند و باید تنها به یک نفر سرویس دهد و کرایه و سود خود را بگیرد.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه دو اصل اساسي را در زمينه رفع مشكلات اساسي تاكسيها بايد دنبال شود گفت: نخستين اصل كيفي سازي خودرو و مديريت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاكسي در جايگاه خود است.