دولت از بخش کشاورزی نمره قبولی نگرفت

سرویس اقتصادی افکار نیوز - عیسی جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افکار نیوز با بیان اینکه دولت در سال جهاد اقتصادی تنها در بعضی از شاخص های موفق بوده است گفت: در اجرای پروژههای آب و خاک و نوسازی ماشینآلات کشاورزی دولت در این سال موفق بوده و توانسته است نیازهای اغلب کشاورزان را برآورده کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه در کنار نقاط قوت عملکرد یک مجموعه باید به نقاط ضعف آن نیز توجه داشت، افزود: در طول یک سال گذشته برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست که در برخی موارد از بیرون مجموعه وزارت کشاورزی به این وزارتخانه تحمیل می‌شد، موجب زیان دیدن بخشی از کشاورزان ما شد.
وی با بیان اینکه اغلب کشا ورزان از دولت به دلیل افزایش هزینه تولید گله مند هستند افزود: در این سال هزینه توید گندم افزایش یافت این در حالی است که قیمت خرید تضمینی گندم که دولت وعده آن را داده بود افزابش نیافت.

جعفری در ادامه تصریح کرد: وعده داده شده ولی عمل نشده دولت موجب ورشکسته شدن بسیاری از کشاورزان در این سال جهاد اقتصادی شد.
نماینده کبودر آهنگ با بیان اینکه بسیاری از انبارهای کشاورزان سیب زمینی با بهترین کیفیت به دلیل واردات بیش از حد در حال خراب شدن است افزود: وعده جلوگیری از واردات بیش از به چایکاران نیز داده شده بود ولی در حال حاضر می بینیم که این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در این سال با اقدامات خود تولید کنندگان را فدای مصرف کنندگان کرد خاطر نشان کرد: در برخی موارد مانند آسیب‌هایی که به باغداران ما رسید، شاهد این بودیم که دولت و وزارت جهاد کشاورزی به جای حمایت از تولید از مصرف‌کنندگان حمایت کردند که این موضوع موجب واردات بی‌رویه اقلام کشاورزی و آسیب دیدن تولیدکنندگان داخلی شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در ادامه اظهار داشت: درآستانه شب عید با واردات بی رویه بسیاری از کشاورزان و باغداران دچار ورشکستگی شدند.
نماینده کبودرآهنگ خاطر نشان کرد: چنین اقداماتی از سوی دولت موجب شده که کشاورزان نمره قبولی به دولت ندهند.