به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان،دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد: با پیگیری های مجلس شورای اسلامی و عزم دولت برای پرداخت هر چه سریعتر این مطالبات، ۱۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است که می تواند خبر خوشی برای خانواده های عزیز بازنشسته در آستانه شب عید باشد.

وی افزود: باید از زحمات خانم عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری، که با مدیریت قوی خود موجبات این اقدام ارزشمند را فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد.

الهیان با اشاره به مبلغ ۱۸۳۰ میلیارد تومان اعتباری که برای این مرحله در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این مبلغ معادل مطالبات ۸۳۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می شود.

وی تاکید کرد: مرحله نخست این پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود که سال گذشته اختصاص پیدا کرد و مرحله کنونی، دومین پرداخت کلان به بازنشستگان است که توسط دولت محترم انجام می شود. هرچند بخشی از این اعتبارات مربوط به تعهدات دولت های قبلی است که تا امروز به آنها عمل نشده بود.

الهیان در پایان با اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: نگاه مجلس به بازنشستگان همیشه یک نگاه حمایتی بوده چون اعتقاد دارد وضعیت زندگی آنان آئینه ای برای کارمندان و حقوق بگیران امروز جامعه است.