به گزارش افکار نیوز ؛جلیل سالاری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فروش بنزین نیمه یارانهای و آزاد در جایگاههای سوخت در آستانه نوروز و افزایش سفرهای نوروزی، گفت: از ابتدای سالجاری تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی متوسط مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۵۹ تا ۶۰ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزایش حدود ۱۰ میلیون لیتری مصرف بنزین کشور در روزهای پایانی اسفند ماه، تصریح کرد: در روزهای اخیر متوسط مصرف این فرآورده نفتی بین ۶۷ تا ۷۰ میلیون لیتر در روز متغیر بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به تامین بنزین نوروزی مردم تأکید کرد: تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۹ اسفند ماه سهمیه بنزین نوروزی به کارتهای هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در ایام نوروز پیش بینی‌های لازم برای تامین بنزین و گازوئیل نیروگاه‌ها و بخش حمل و نقل انجام شده است، تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی برای تامین سوخت وجود ندارد.

سالاری همچنین در پاسخ به سوال مهر مبنی بر وضعیت فروش بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی در جایگاه‌های سوخت گفت: در حال حاضر متوسط فروش روزانه بنزین ۷۰۰ تومانی در جایگاهها از مرز ۱۷ میلیون لیتر عبور کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر که آیا محدودیتی در عرضه بنزین آزاد در ایام نوروز وجود دارد، گفت: با هماهنگی با جایگاهداران سوخت، هیچ گونه محدودیتی در فروش بنزین ۷۰۰ تومانی در سطح مجاری عرضه به ویژه در ایام نوروز وجود ندارد.