به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی از ثبت رکورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی توسط توانمندان داخلی در حوزه عملیاتی پارس جنوبی خبر داد و گفت: این رکورد به میزان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت ۲۰ ماه، در شرایط تحریم کسب شده است.

وزیر نفت، اظهار داشت: افتخارات بزرگی در زمینه کسب رکورد تازه جهانی در ساخت پالایشگاه ها داشته ایم که این موفقیت برجسته حاصل برنامه ریزی فنی و اصولی و مدیریت یکپارچه بوده است.

قاسمی ادامه داد: بهترین رکورد در زمینه ساخت پالایشگاه در جهان ۵۲ ماه بوده و این در حالی است که شرکت های خارجی هیچگونه مشکل تامین منابع مالی و محدودیت تامین تجهیزات و کالا نداشته اند؛ اما با وجود مشکلات تحریم و تامین برخی قطعات و تجهیزات، به همت توانمندان داخلی رکورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی شکسته شد.

وی بیان داشت: وضعیت ما نسبت به گذشته متفاوت است به گونه ای که با وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص ما می‌توانیم حتی در زمان کمتر نیز رکوردهای خوبی را کسب کنیم.

وزیر نفت افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی نامگذاری شده همه مسئولان به ویژه در صنعت نفت باید از ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره برده و در مسیر تحقق منویات معظم‌له استفاده کنند؛ مقام معظم رهبری در ابتدا و انتهای سال گذشته از صنعت نفت بازدید کردند و سفر هشتم فروردین سال ۹۰ به عسلویه از افتخارات صنعت نفت است.

قاسمی تصریح کرد: در سال جاری مشکل تامین منابع مالی نخواهیم داشت؛ در سال تولید ملی برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در وزارت نفت برنامه ریزی اصولی انجام خواهد شد و ما این سال را سال تحرک و پویایی قرار می‌دهیم تا تولید ملی تحقق یابد.

وی تاکید کرد: با وجود تحریمهای بینالمللی مسیر توسعه و رشد صنعت نفت متوقف نمیشود و با تمام توان برای فتح قلههای بلند حرکت میکنیم.