به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، در معاملات صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مه با سی و سنت افزایش، صد و سه دلار و سی و پنج سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز چهل و چهار سنت افزایش یافت و به صد و بیست و سه دلار و سی و دو سنت رسید.

جاستین هارپر تحلیلگر آی جی مارکتس در سنگاپور اعلام کرد: «آمار مربوط به بخش کارخانه ای چین موجب افزایش بهای نفت شد زیرا بازار افزایش تقاضا را در این کشور پیش بینی می کند».

ارقام رسمی که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که رشد فعالیت کارخانه ای در چین در ماه مارس برای چهارمین ماه پیاپی ادامه یافت. با این حال، تحلیلگران خاطر نشان کردند کندی روند رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ دنیا ادامه پیدا می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنش ها در خاورمیانه نیز همچنان بر بهای نفت تأثیر گذار است.

روز جمعه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مه با بیست و چهار سنت افزایش نسبت به روز پنجشنبه، صد و سه دلار و دو سنت معامله شد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نیز با چهل و نه سنت افزایش، صد و بیست و دو دلار و هشتاد و هشت سنت خرید و فروش شد.