سال ۹۰، سال بی‌ثباتی قیمت مسکن

به گزارش افکارنیوز،علی اکبراولیا درگفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سال ۹۰، سال بیثباتی قیمت مسکن بود،اظهار کرد: باید زیرساختهای مسکن اصلاح شود و خود مردم در جهت ساخت مسکن اقدام کنند تا مسکن به شیوهای شایسته و مناسب ساخته شود.

وی با اشاره به اظهارات مسئولین وزارت راه و شهرسازی درباره کنترل قیمت مسکن یادآورشد: وزارت راه و شهرسازی طی چند سال اخیر، فشار زیادی برای تولید مسکن اعمال کرده است و از آنجایی که مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه است امری مثبت تلقی می شود اما متأسفانه یک سری الزامات آن رعایت نشده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد در مسکن مهر، هیچ توجهی به جنبه‌های مسکن سازی نشده است، بنابراین از آنجایی که برنامه ریزی دولتی لزوماً برنامه ریزی اصولی نیست، قیمت مسکن روند صعودی را طی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: از آنجایی که مسکن مهر در حاشیه شهرها و خصوصاً اطراف تهران ساخته شده است با عدم استقبال مردم مواجه شده و نتوانسته در کاهش قیمت مسکن اثربخش باشد.

اولیا با اشاره به اینکه یک سری برنامه ریزی برای ساخت مسکن در جامعه صورت گرفته است که با نیاز واقعی مردم مطابقت ندارد، گفت: مسکن مهر در مناطق حاشیه‌ای و به دور از امکانات اولیه ساخته شده است که نیاز واقعی جامعه را تأمین نمی کند بنابراین نتوانسته در کاهش قیمت مسکن اثر بخش باشد و ادعای مسئولین دولتی درباره کنترل قیمت مسکن به واسطه ارائه مسکن مهر، ادعایی بی اساس است.

وی افزود: دولت زمانی می تواند موفق عمل کند که به طور واقعی موجب کاهش تقاضای مردم شود چرا که در غیر این صورت ، زحمات مسئولان بدون استفاده می ماند./