به گزارش افکارنیوز به نقل از ایکو پرس، جواد نجمالدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در مراسم آغاز کاري سال ۹۱ در جمع کارکنان اين گروه صنعتي با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نامگذاري سال ۹۱ از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني بايد در همه عرصهها از جمله توليد، خدمات پس از فروش، صادرات، عرضه محصولات جديد، جلب رضايت مشتريان و کاهش هزينهها، جهادي فکر و عمل کرد.

وی حمایت از تولید ملی را راهکار اصلی مقابله با تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه کشورمان دانست و اظهار کرد: سال ۹۱ سالی بسیار پرکار در زمینه داخلی سازی و شبکه تامین است و محصولات ما باید به خودکفایی کامل برسد و بیمه مادام‌العمر برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو رقم بخورد.

نجم‌الدین تولید انبوه رانا با ۷۰ درصد ساخت داخل در سه ماهه اول سال را از رویدادهای مهم سال ۹۱ در ایران خودرو عنوان کرد و اظهار کرد: افزایش سرمایه ۴۰ درصدی شرکت که در سال گذشته اتفاق افتاد، دست ما را برای کارهای تحقیقاتی و توسعه‌ای باز گذاشته و موجب کاهش هزینه‌های مالی می‌شود.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو از توليد انبوه، وانت تندر ۹۰ در شهريور ماه و دنا در نيمه دوم امسال نيز خبر داد و با تاکيد بر توليد صادرات محور، اظهار اميدواري کرد سال جديد سال جهش صادراتي ايران خودرو باشد. نجمالدين توليد وانت جديد تندر را که قرارداد آن به امضا رسيده و توليد موتور ايکس يو ام را که موتور بهبود يافته موتور ايکس يو ۷ با استاندارد يورو ۴است، از ديگر برنامههاي امسال ايران خودرو ذکر کرد و تعميق طراحي محصول به واسطه طراحي پلتفرمهاي ملي و خودروساز شدن به معناي واقعي را از موارد مهم در راهبرد ايران خودرو عنوان کرد.