به گزارش افکارنیوز، محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات آب از طریق شبکه های انتقال، گفت: در این زمینه تلاش های فراوانی صورت گرفت، اما راضی کننده نیست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه لازم است تا مجموعه برنامه ها و اقدامات این بخش سرعت بگیرد، اظهار داشت: برنامه ریزی شده است تا میزان تلفات آب از سقف ۵ درصد به ۱ تا ۲ درصد در سال جاری برسد.

عطارزاده در ارتباط با میزان بهره وری در بخش آب، افزود: با کاهش مصرف به دنبال ایجاد بهره وری در منابع آبی کشور هستیم که در حال حاضر حدود ۶ درصد است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، با اشاره به اینکه ارزش ذاتی آب موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوع آب چیزی نیست که در دنیا بتوان به راحتی جایگزینی را برای آن پیدا کرد. در کنار آن نیز بحثارزش ریالی آن نیز قابل محاسبه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین از پرداخت یک سوم مطالبات وزارت نیرو در بخش آب در قالب فاز اول تسویه بدهی ها به پیمانکاران خبر داد و افزود: این مبلغ به میزان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که وزارت نیرو بتواند از طریق استفاده از اعتبارات جاری مطالبات پیمانکاران حوزه آب تامین و پرداخت شود.

عطارزاده از استفاده از منابع فروش و واگذاری اموال مازاد وزارت نیرو به عنوان یک راهکار دیگر در این بخش یاد کرد و اظهار داشت: از این طریق علاوه بر پرداخت مطالبات پیمانکاران، می توانیم تعهدات آینده وزارت نیرو در بخش آب را نیز تضمین و پشتیبانی کنیم.