به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، پیش بینی قیمت بنزین با پایان تعطیلات نوروزی و نزدیک شدن به روزهایی که قراراست فازدوم هدفمندی یارانه ها اجرایی شود در رسانه ها آنچنان داغ شده تا جاییکه در روز سه شنبه هفته گذشته تنها در خبرگزاری های رسمی کشور از ۵ تا ۶ قیمت مختلف به نقل از مقام های مسوول نقل شد.
یکی از خبرگزاری های رسمی از آزاد سازی کامل قیمت بنزین گفتو مدیرعامل ستاد سوخت از تکذیب قیمت بنزین بالاتر ار ۱۲۰۰ تومان!

دراین بین آنچه مورد اتکاء است اظهارات رویانیان در نشست خبری بعدازظهر روز سه شنبه این هفته بود. وی تاکید کرد: قیمت بنزین نه تنها ۱۵۰۰ تومان نمی شود بلکه حتی ۱۲۰۰ تومان هم نخواهد شد.
این اظهارات در شرایطی است همان خبرگزاری که ساعتی قبل از این اظهارات قیمت بنزین را به نرخ آزاد مورد تاکید قرارداده بود باز هم قیمت بنزین را بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان اعلام کرد.
این درحالی است که براساس اظهارات رویانیان دولت اجازه دارد قیمت بنزین را تا مرز ۴۰ درصد افزایش دهد و بیش از این هم نخواهد شد. بنابراین در اینصورت باید منتظر بنزین ۹۸۰ تومانی بود.

درعین حال با توجه به قانون بودجه ۹۱ و تاکید نمایندگان بر اجازه دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت بنزین به نظر می رسد در صورت پیروی دولت از قانون مورد تصویب نمایندگان باید قیمت این فراورده ۸۴۰ تومان تعیین شود.

دراین بین با توجه به سابقه دولت بر عدم اجرای کامل قوانین به نظر می رسد این حدس که قیمت بنزین به لیتری هزار تومان افزایش یابد بعید به نظر نمی رسد.
البته شنیده ها حاکی از آن است که تنها تغییر بنزینی در فازدوم هدفمندی یارانه ها به بخش قیمتی آن معطوف نمی شود و احتمالا باید شاهد تغییراتی در میزان سهمیه ها هم باشیم.
دراین بین حدس و گمانی که بیش از دیگر پیش بینی ها به واقعیت نزدیک است تعیین نرخ بنزین بین ۸۴۰ تا ۹۸۰ تومان در هر لیتر است.اما شایعات همچنان ادامه دارد.شایعاتی که تا چند روز گذشته بنزین هزار تومانی را هدف گرفته بود اما دو سه روزی است که بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیز جای خود را در میان شایعات باز کرده است.البته شاید باید علت این مساله را در تلاش دولت برای آماده سازی جامعه با قیمت بنزین پایین تر از رقم ۱۵۰۰ تومان جستجو کرد.اما آنچه مسلم است بنزین بالای هزار تومان نخواهد رفت.