گرانی نگران‌کننده شد

به گزارش افکارنیوز ، ابوالقاسم حکیمیپور در گفتوگو با فارس، با اشاره به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار داشت: چندین سال پیاپی مقام معظم رهبری نسبت به مسائل اقتصادی، تأکید دارند چراکه بر همین اساس سالها را نامگذاری میکنند.

وی ادامه داد: اگر روزی به انقلاب ما لطمه‌ای وارد شود، صددرصد از سوی سیاست خارجی نخواهد بود بلکه از بعد اقتصادی خواهد بود چراکه معیشت مردم وابسته به عوامل اقتصادی موجود در جامعه است.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه نگرانی‌های مردم از گرانی‌های لجام گسیخته در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر عدم کنترل و نظارت از سوی دولت موجب افزایش نگرانی‌ها در سطح جامعه شده است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص اینکه واردات بی‌رویه، تولید ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تأکید کرد: سازمان‌ها و متولیان امر در رابطه با مسائل اقتصادی از شعار بپرهیزند و در همین راستا به فکر مدیریت واردات برای سازماندهی واردات کشور باشند.

* ارائه خدمات و استانداردسازی کالاها سنتی انجام می‌گیرد

این استاد دانشگاه گفت: در استانداردسازی و خدمات‌دهی کالاها نیز به طور سنتی عمل می‌شود به عبارت دیگر در بازار فروش کالاهای تولید داخل می‌بایست به طور جدی بازنگری صورت گیرد بنابراین این چرخه به طور زنجیره‌های به هم وابسته باید هماهنگ با یکدیگر کار کنند.

حکیمی‌پور ادامه داد: در فاز اول اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها دولت می‌بایست توجه ویژه‌ای به بخش تولید کشور می‌کرد که متأسفانه این امر با وجود تأکیدات کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری زمانی تحقق می‌یابد که دولت حمایت همه جانبه‌ای از بخش تولید داشته باشد، تصریح کرد: طبیعی است در صورت عدم حمایت از بخش تولید با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص فاز دوم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، بیان کرد: دولت در خصوص مبالغ واریزی به حساب خانوارها شفاف‌سازی کرده و صراحتا منابع اجرایی فاز دوم را قبل از مرحله اجرا به طور کامل مشخص کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه تاکنون برنامه‌ریزی دقیق و زیرساخت‌ها توسط دولت انجام نپذیرفته بنابراین اجرای فاز دوم در شرایط فعلی مثبت ارزیابی نمی‌شود.