خاوری طی‌الارض کرد و من مفسد فی الارض شدم

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در ادامه ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی که از صبح یکشنبه در حال برگزاری است به اتهامات ر . م مدیر بانک ملی شعبه کیش رسیدگی و متهم تفهیم اتهام شد.

وی در دفاع از خودش گفت: ۱۸ سال سابقه کار بانکی دارم و ۷ ماه در زندان حجره طلبگی کردم. خدا را شکر که فرصتی دوباره دست داد تا متولد شدم. من رده ۵ بانک بودم.

وی ادامه داد: موضوع فساد از خاوری شروع می شد و به من می رسید. دیسکانتی این پرونده ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است که یک ششم آن در شعبه من انجام شد. آقای الف مدیرم در منطقه آزاد بود که وی دستور می داد این اقدامات را انجام دادم. متاسفانه در موسسه ای کار می کردم که رئیس آن خاوری بود. او طی الارض کردم و من مفسد فی الارض شدم.

متهم خطاب به مدیر عامل بانک ملی گفت: آقای خاوری اگر پا روی خون شهدا گذاشتید و رفتید خواهی آمد و جواب می دهی در قیامت نیز جواب پشت پایی که به من و ملت زدی را خواهی داد.

ر. م، افزود: من تمام کارها را با دستور کتبی آقای الف انجام می دادم. مثلثخاوری، آقای الف و مه آفرید روی من فشار می آوردند و تهران درصد تنزیل ها را مشخص می کرد ما صبح مدارک را ارسال می کردیم آقای الف بلافاصله تشکیل جلسه می داد و اکنون با رفتن خاوری می فهمم چرا جلسات سریع برگزار می شد و آقای الف مدعی بود خاوری دستور داده است که این موارد زود انجام شود. من باید به کی می گفتم. تمام افراد زیر نظر مدیر عامل بودند و خانم م می گفت این موارد صوری است.

مدیر بانک ملی شعبه کیش، تاکید کرد: گفتیم انجام نمی دهیم آقای الف به خانمم زنگ زد و اصرار کرد باید انجام شود. می دانم که نظارت کافی روی ال سی ها نبود.

در ادامه قاضی سراج گفت چطور ۳ هزار تریلی یک روزه از یزد به مقصد اهواز بارگیری می شوند؟ متهم گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم که قاضی اعلام شد ۹ میلیارد تومان پرداخت کردند و فاکتور جعلی گرفته اند.

متهم ردیف سوم در دفاع از خود گفت: در کیش بسیار کار می کردم اما به خاطر این موضوع و اعتماد به زیر دستانم زیاد کنترل و نظارت نداشتم. اگر محکوم شوم به خاطر اهمالم بوده است. آقای الف کلی از سوی خاوری تشویق شده او باید الان جای من محاکمه می شد. به الف گفتم اگر بازدید از فولاد دارید ما بیاییم اما من را همراه خود نبردند. تمام کارهایی که انجام دادم قبل از نظارت بوده است. سیستم نظارت بانک ملی خاموش بوده و این امر تقصیر من نیست.

وی در خصوص تامین منابع نیز گفت: منابع را خودشان تامین می کردند و مشتریان نیز خودشان به من معرفی می کردند. چرا باید جوابگوی کاری باشم که شاید ۱۰ درصد در آن مقصر بوده ام. آقای قاضی کارشناس بفرستید تا کار من را بررسی کند. آقای الف همه کارها را انجام می داد.

متهم ردیف سوم در مورد دیدارش با مه آفرید نیز اظهار داشت: من اولین بار مه آفرید را در دادگاه دیدم. وقتی هیچ ارتباطی با این گروه نداشتم چطور کار شبکه ای بوده است.

قاضی در ادامه خطاب به متهم گفت: هنگامی که می دانستید فشار وجود دارد استعفا می دادید و نباید بگویید که پاسخگوی کار خاوری هستید. هر کس پاسخگوی کار خودش است و مدیر عامل نیز پاسخگوی کار خود خواهد بود. شما در حدود ۱۰ مورد تخلف انجام داده اید. برای پرداخت وام ازدواج کلی مدرک می خواهید اما چطور بدون مدارک کامل میلیاردی وام دادید؟

مدیر بانک ملی شعبه کیش در پاسخ به قاضی گفت: قبل از انجام معامله الی سی گشایش نشده است همه پرونده ها بعد از مصوبه انجام می شد. همه کارمزدها گرفته شده است شاید با تاخیر اما کارمزدها نیز داده شد. از دادگاه انتظار حق خودم را دارم اگر کسی از همکارانم مرتکب خطایی در این پرونده شده است باید پای میز محاکمه بیایند.