رسولعلي اشرفيپور با اشاره به اينكه برخي مصوبات كميته كاهش آلودگي هواي استان تهران و اقداماتي كه انجام ميشود كوتاه مدت است، گفت: بي ترديد براي كاهش آلودگي هوا بايد به دنبال اقدامات بلند مدت باشيم.

به گزارش فارس، وی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد ما این است که حداقل از ابتدای سال ۹۰، تردد خودروهایی که فاقد استاندارد لازم و زیر مدل ۸۲ هستند در سطح کلان‌شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن ممنوع شود.

خودروهایی که برای تهران تولید می‌شود باید استاندارد یورو ۴ داشته باشند

اشرفی‌پور همچنین درباره این‌که اجرای برخی تصمیمات در سطح کشور زمان‌بر است، تصریح کرد: با توجه به این‌که اجرای این پیشنهاد در صورت تصویب در تمام کشور بین ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد، اجرای این پیشنهاد برای استان تهران در اولویت قرار گیرد و تا سال ۱۳۹۰ انجام شود.

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران همچنین بیان کرد: از سوی دیگر نباید اجازه تردد خودروهای فرسوده و فاقد استاندارد را در شهرهای بزرگ و پر جمعیت مانند تهران را بدهیم.

وی افزود: هر خودرویی که مدلش زیر ۸۲ است، به اندازه ۳۰ خودروی دارای استاندارد آلودگی تولید می‌کند.

اشرفی‌پور تأکید کرد: نیاز است از تردد خودروهای زیر استاندارد به ویژه در استان تهران جلوگیری شود.

وی گفت: حداقل این اقدامات باید تا سال ۹۰ برای تهران اجرایی شود تا شاهد افزایش آلودگی هوا نباشیم.

اشرفی‌پور تصریح کرد: خودروهای زیر مدل ۸۲ تا زمانی که از رده خارج شده اعلام نشوند اجازه تردد دارند و آلودگی تولید می‌کنند؛ بنابراین باید تا در سال ۹۰ این اجازه از آنها گرفته شود تا در شهر تهران تردد نداشته باشند.

وی تأکید کرد: باید خودروهایی که تولید می‌شوند و قرار است در سطح استان تهران تردد کنند مجهز به استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ باشند.

مدير كل اداره محيط زيست استان تهران تصريح كرد: اين پيشنهادات از سوي اداره محيط زيست استان تهران مطرح شده و در معاونت انساني سازمان در دست بررسي است.