به گزارش افکارنیوز،ساسان خدايي در گفتوگو با ایسنا، اظهار كرد: تا پيش از اين طبق تصويبنامه هيات وزيران در سال ۱۳۸۲ خودروهاي سواري تا يك سال ساخت ميتوانستند وارد كشور شوند كه در اواخر سال گذشته هيات وزيران به اين قانون چند تبصره اضافه كرد؛ از جمله اين كه خودروهاي صفر كيلومتر تا سه سال ساخت هم ميتوانند وارد كشور شوند.

وی در همین مورد اظهار کرد: چون این موضوع با ابهاماتی همراه است، لذا هنوز اجرایی نشده و احتمالا باید یک استفساریه از نهاد ریاست جمهوری بگیریم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون برای واردات هر خودرو، واردکننده باید یک خودو اسقاط کند، تصریح کرد: البته این طور نیست که الزاما واردکننده خودش این کار را انجام دهد، بلکه می‌تواند به ازای هر خودرو‌ از ۱.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان به حساب یکی از سامانه‌‌ها واریز کند.

رییس مجمع عالی واردات: واردات خودروهای سواری کارکرده ممنوع است

در همین رابطه رییس مجمع عالی واردات نیز به ایسنا تصریح کرد: واردات خودروهای سواری دست دوم آزاد نیست.

محمدحسین برخوردار افزود: واردات خودروهای سواری کارکرده آزاد نشده، بلکه این محدودیت از واردات خودروهای سنگین برداشته شده است.

وي درباره دلايل حذف اين محدوديت از روي خودروهاي سنگين خاطرنشان كرد: چون ناوگان حملونقل سنگين كشور فرسوده بوده، هماكنون امكان واردات خودروهاي سنگين تا سه سال ساخت و كاركرد ميسر است.