به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با سرمایه اسمی ۲۹.۹ میلیاردتومانی و کشف قیمت ۹۸۰ تومانی هر سهم از ۲۳ اسفند سال پیش وارد بورس شده و تاکنون هم به دلیل رشد ۳۲۳ تومانی هر سهم دارای بازدهی سهام ۳۳ درصدی شده است.

براساس این گزارش، به دنبال اعلام رسمی فروش بلوکی سهام این شرکت از سوی سهامدار عمده یعنی شرکت ملی انفورماتیک، چند بانک خصوصی و دولتی از جمله بانک سپه تمایل خود را برای خرید این سهم اعلام کرده اند، اما از قرار معلوم قیمت مدنظر پیشنهادی هر سهم این بلوک هزار و ۳۰۰ تومان است. درحالی که بهای هر سهم این شرکت در بازار سهام باید حدود هزار تومان باشد اما درحال حاضر قیمت هر سهم این شرکت به بیش از ۱۳۰۰ تومان رسیده است.

به همین علت فعالان بازار سهام معتقدند یا باید بهای قیمت پایه هرسهم در فروش بلوکی سهام افزایش یابد و یا اینکه قیمت تابلوی آن بی دلیل افزایش یافته و باید اصلاح شود. این گروه در عین براین باورند حضور بانک ها در هیئت مدیره شرکت ایران کیش به رغم امکان تمدید قراردادها و امکان عقد قراردادهای تازه برای شرکت ایران کیش، تهدید کاهش قیمت قراردادهای منعقده به نفع بانک های سهامدار در این شرکت را در برخواهد داشت که به زیان سهامداران خرد شرکت خواهد بود.

از سوی دیگر طبق بند ۴ گزارش حسابرس و بازرس قانونی درخصوص صورت های مالی میان دوره‌ای منتهی به ۳۱ شهریور ۹۰ شرکت " سرفصل حساب های دریافتی تجاری شامل ۳۲۷ میلیارد ریال طلب از بانک صادرات بابت صورت حساب های صادر شده از اسفند ماه ۸۹ تا پایان دوره میانی مورد گزارش مربوط به درآمد حاصل از نصب و پشتیبانی دستگاه های پایانه فروش در طی سال های مالی قبل است که تاکنون توسط بانک تائید نشده است. درآمد نصب و پشتیبانی دستگاه ها بر اساس قرارداد منعقد شده با بانک شناسایی و در حساب ها ثبت شده ولی صورتحساب‌ها تا کنون توسط بانک تایید و پرداخت نشده است و اینکه بخشی از مطالبات یاد شده قابل وصول نباشد که تعیین میزان آن در حال حاضر امکان پذیر نیست و موکول به پیگیری های شرکت جهت وصول آن و مشخص شدن علت عدم تایید صورتحساب ها توسط بانک صادرات ایران است. "