به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عبدالله پیشاهنگ ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ای زنجان با تاکید بر اینکه صنعت برق یک صنعت زیربنایی در کشور محسوب می‏شود، اظهار داشت: ضریب نفوذ برق در کشور ۹۹.۹ درصد است.

وی با اشاره به این که در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور نفوذ داریم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایران در دنیا رتبه پانزدهم و در خاورمیانه نیز رتبه نخست تولید برق را دارد.

معاون هماهنگی تولید کننده شرکت توانیر ایران با بیان اینکه از نظر مهندسی برق شرکت توانیر ایران حرف اول را در منطقه می‏زند، تصریح کرد: در حال حاضر برق همه کشورهای همسایه با مرز خشکی را تامین می‏کنیم.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‏ها و تحریم‏های دشمنان موجب قوت شرکت توانیر در عرصه‏های مختلف شده است، اضافه کرد: ساخت پمپ کنترلی توسط متخصصان ایرانی که در حال حاضر در نیروگاه قائم نصب شده است، از نتایج تحریم است.

پیشاهنگ به تامین ۴۵ هزار مگاوات برق در تابستان سال جاری اشاره کرد و افزود: آمادگی کامل در همه نیروگاه‏ها و شبکه‏ها در این راستا ایجاد شده است.

وی با اشاره به دوران فعالیت مدیر عامل سابق شرکت برق منطقه‏ای زنجان اظهار داشت: شرکت برق منطقه‏‏ای زنجان در این مدت رتبه نخست کشور را در ارزیابی‏های مختلف به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی تولید کننده شرکت توانیر ایران با بیان اینکه شرکت برق منطقه‏ای زنجان از نظر خدمت رسانی به مردم استان و از نظر احداثشبکه‏ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد، ادامه داد: فعالیت‏های این شرکت با توجه به کمترین خاموشی‏های گزارش شده قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه در امور اداری مسئولان هیچ وظیفه‏ای جز خدمت به مردم ندارد، خاطر نشان کرد: مدیران به منظور رسیدن به اهداف شرکت برق منطقه‏ای زنجان باید تعامل خوب و سازنده‏ای با مسئولان استانی داشته باشند.

در این مراسم "علی چهل امیرانی"، به عنوان سرپرست جدید شرکت برق منطقهای استان زنجان معرفی و از خدمات و تلاشهای "ناصر اسکندری" مدیر عامل سابق این شرکت تجلیل و قدر دانی به عمل آمد.