به گزارش افکارنیوز، عضو هیئت مدیره بانک ملی در گفتوگو با فارس در مورد نرخ تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای خرید سکه از متقاضیان که از قیمت بازار حدود ۷۰ هزار تومان پایینتر است، اظهار داشت: بانک مرکزی با در نظر گرفتن ملاحظاتی مانند قیمت طلای جهانی، ارز و پارامترهای گوناگون این نرخ را تعیین میکند.

عباس کمره ای افزود: امروز همانند روز گذشته قیمتی که همکاران بانک مرکزی اعلام کرده‌اند ۶۳۶ هزار تومان بوده و امکان دارد این قیمت فردا کاهش یا افزایش یابد اما مبنای تعیین قیمت بانک مرکزی است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به فاصله قیمت بازار با نرخ اعلامی، آیا از فروش نقدی سکه به بانک استقبال می‌شود، گفت: بانک مرکزی چهار روش برای افراد تعیین کرده که یکی این روش‌ها فروش سکه به بانک مرکزی است؛ ضمنا قیمت سکه‌ای که در سایت‌ها اعلام می‌شود قیمت فروش سکه است و از نرخی که از افراد خریداری می‌شود بیشتر است.

وی تاکید کرد: برای بررسی بیشتر و جزئیات روش‌های تعیین قیمت سکه در این روش باید با مسئولان حوزه اقتصادی مسئولان بانک مرکزی صحبت کنید و ما در این بخش مجری هستیم.

کمره‌ای در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی از روش خرید سکه به قیمت روز منصرف شده گفت: بانک مرکزی منصرف نشده است؛ تا قبل از این اگر بانک مرکزی قیمت‌ بیشتری نسبت به بازار تعیین می‌کرد، می‌گفتند که بانک مرکزی در عمل به تعهدات خود ناتوان بوده و به همین علت سکه‌ها را از افراد خریده است.

وی تصریح کرد: با این کار این شائبه ایجاد می‌شد که بانک مرکزی رقیب بازار شده و هم‌اکنون که قیمت‌ را پایین‌تر از نرخ بازار اعلام کرده شائبه دیگری ایجاد شده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی افزود: بانک مرکزی در اجرای سیاست‌های خود مصمم است و حتما اجرایی خواهد کرد و بحثپشیمانی اصلا مطرح نیست و همه سیاست‌ها در اتاق فکر برنامه‌ریزی شده است.

وی درخصوص روند تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده تاکنون گفت: با توجه به اینکه روز اول اجرای سه روش دیگر بوده باید اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمین صورت گیرد؛ ‌ بنابراین ارزیابی‌ها از میزان اجرایی شدن طرح جندان مناسب نیست.

کمرهای ادامه داد: ارزیابی طرح را باید به چند روز آینده موکول کرد تا روشهای پیشنهادی بانک مرکزی برای خریداران سکه اطلاعرسانی شده و آنها از مزایای طرح مطلع شوند.