به گزارش افکارنیوز، سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاري رویترز نوشت: براساس جديدترين پيشبيني انجام شده ، نرخ بيكاري در اسپانيا در سال جاري ميلادي به ۲۴/۵ درصد ميرسد و در سال آينده نيز اين نرخ به ۲۶/۳ درصد افزايش خواهد يافت.

این در حالی است که موسسه مالی سیتی‌گروپ(City Group) نیز اعلام کرده به دنبال بحران مالی به وجود آمده در دو کشور ایتالیا و اسپانیا، رتبه اعتباری این دو کشور را کاهش خواهد داد.
انتشار این گزارش‌ها موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا در هفته قبل در بازارهای جهانی کاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذکور با افت همراه شد.

همچنین به گزارش سایت بلومبرگ(Bloomberg)، براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه آمار اروپا، نرخ بیکاری ۱۷ کشور عضو اتحادیه یورو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۲ درصد افزایش داشته که این رقم از پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی برای این ماه بیشتر بوده است.

انتشار این گزارش موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا در هفته قبل در بازارهای جهانی کاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذکور با کاهش همراه شود.

به گزارش سایت کیتکو(Kitco)، نگرانی نسبت به توافق نرسیدن ایران و کشورهای غربی در مورد مساله هسته‌ای ایران و افزایش بهای انرژی موجب شد نرخ تورم در کشورهای عضو اتحادیه یورو با افزایش همراه شد. براساس اعلام موسسه آمار اروپا نرخ تورم منطقه یورو در ماه مارس برابر ۷/۲‌درصد بوده که نسبت به ماه فوریه ۱/۰درصد افزایش داشته است.



نگرانی نسبت به تشدید بحران مالی و بدهی در منطقه یورو موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا در هفته قبل در بازارهای جهانی کاهش یابد و به دنبال آن نیز قیمت طلا در هفته مذکور با افت همراه شود.

به گزارش سایت کیتکو نیوز(KitcoNews)، بهای طلای فیوچر تحویل ماه ژوئن، با کاهشی ۰۵/۱ درصدی(معادل ۱۰/۳۰ دلار) در روز جمعه هفته قبل به قیمت ۱۶۴۲ دلار و ۸۰ سنت به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد.

به گزارش بخش تحقیقات سایت کیتکو(Kitco) از بین نظرسنجی انجام شده از بین ۳۳ نفر، ۲۱ نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد ۱۱ نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، ۶ نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و ۸ نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.

این اتفاقات در حالی روی داد که به احتمال زیاد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور خواهد بود.



فستیوال‌های کشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا

با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد،برای هفته معاملاتی آتی اين پيشبيني وجود دارد که به احتمال زیادی، طلا در اين هفته با روندي نزولي همراه باشد. در اين صو رت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديکترين مقاومت قيمتي خود که ۱۶۶۰ دلار است، به احتمال زيادي به مقاومت قيمتي ۱۶۸۰ دلار نيز رشد پيدا خواهد کرد. در غير اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي ۱۶۳۰ دلار، احتمال اينکه قيمت آن به حمايت قيمتي ۱۶۰۰ دلار به ازاي هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد.