به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، هوشنگ شیشهبران پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششمین نمایشگاه بینالمللی فلزات گرانبها، طلا، جواهر، سنگهای قیمتی، ماشینآلات و تجهیزات وابسته از دوم تا پنجم خرداد ماه طی ساعات بازدید ۱۶ الی ۲۲ در محل برگزاری نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دائر خواهد بود، اظهار داشت: انتظار میرود اعضا و فعالان این صنف حضور فعالانهتر و مشارکت بیشتری در این نمایشگاه داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه فعالان صنعت طلای استان آن میزان که باید در به ثمر رسیدن این نمایشگاه یاری نرسانده‌اند، بیان داشت: نمایشگاه پایتخت طلایی کشور باید بسیار قوی‌تر از این برگزار شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همچنین از توافق با شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص حل مشکل زمین شهرک طلای اصفهان خبر داد و گفت: بنا به توافقات انجام شده اجرای طرح عمرانی این شهرک با مشارکت شرکت عمران و مسکن ایران انجام می‌شود.

وی موضوع آموزش در این صنف را از جدی‌ترین مسائل پیش روی اتحادیه در دور جدید فعالیت خود دانست و با اشاره به این که اتحادیه اصفهان بر جدی‌تر گرفتن این مقوله اصرار دارد، بیان داشت: آموزش فعالان این بخش به رشد علم و فناوری صنعت طلای کشور منجر می‌شود و حضور در نمایشگاه‌ها از بسترهای فراهم شده در این راستا است.

شیشه‌بران برگزاری همایش چهره‌های ماندگار صنعت طلا و جواهر در حاشیه نمایشگاه را اهمیت بخشیدن به علم و تجربه در کنار یکدیگر دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان طلا و جواهر باید استفاده از تکنولوژی‌های جدید را در برنامه‌های خود قرار داده و از این طریق ارتباط دانشگاه با این صنعت را تقویت کنند.

وی همچنین لزوم انجام اقداماتی در مورد کوتاه کردن دست دلالان از این صنف را متذکر شد.