به گزارش افکارنیوز، سيد حسين مهاجران در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: قيمت موز وابسته به دلار است و در حال حاضر هر كيلو موز با نرخ ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان معامله ميشود و قيمت هر كيلو چغاله كاشان نيز در بازار در ميدان ميوه ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به این‌که چغاله شیرازی که درشت‌تر است، با نرخ ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: ۱۰ روز دیگر چغاله کاشان درشت شده و به نرخ چغاله شیراز می‌رسد. سپس نوبرانه چغاله ساوه به بازار آمده و با نرخ ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود.

او دلیل بالا‌بودن قیمت چغاله را کاهش عرضه‌ی آن و سرمازدگی این محصول دانست و گفت: تمام کسانی که پرتقال داشتند و نگهداری کردند، اصل و فرع پول خود را از دست دادند، چرا که به گفته‌ی برخی امسال طعم پرتقال مانند همیشه نبوده و کیفیت پایین پرتقال‌های داخلی باعثشده که مردم به خرید پرتقال‌های وارداتی روی آورند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با اشاره به افزایش قیمت پرتقال وارداتی به سبب بالا‌رفتن تقاضای بالای آن اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو پرتقال وارداتی با نرخ ۲۲۰۰ تومان معامله می‌شود که نسبت به قبل ۸۰۰ تومان افزایش نرخ داشته است.

مهاجران درباره‌ی میوه کیوی هم تصریح کرد: با این‌که نسبت به ۲۰ روز پیش قیمت کیوی پایین آمده و بازار این میوه راکد بوده، قیمت آن هم‌چنان بالای ۲۰۰۰ تومان است.

وی در مورد میوه توت‌فرنگی نیز گفت: توت‌فرنگی حدود ۵۰ روز است که از جیرفت آمده و وارد بازار شده که قیمت هر کیلو از این میوه ۱۰ هزار تومان است. نرخ توت‌فرنگی تا ۸۰۰۰ تومان نیز تعیین می‌شود و در هشت روز آینده توت‌فرنگی گرگان که ارزان‌ترین توت‌فرنگی است، وارد بازار می‌شود.

او با بیان این‌که توت‌فرنگی سنندج بهترین توت‌فرنگی است، از ورود این میوه در اوایل خرداد‌ماه به بازار خبر داد و در مورد خیار نیز گفت: خیار گلخانه‌ای در حال حاضر در بازار با نرخ ۱۵۰۰ تومان و گوجه‌فرنگی با قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: گوجه‌فرنگی ریز با نرخ ۸۰۰ تومان و سیب‌زمینی با قیمت ۲۸۰ تا ۳۸۰ تومان به فروش می‌رسد. پیاز شیری که کیفیت خوب دارد نیز با قیمت ۳۵۰ تومان و پیاز زرد با قیمت ۲۵۰ تومان عرضه می‌شود.

رييس اتحاديه ميوه و سبزيفروشان در پايان با اشاره به قيمت ۶۰۰ توماني هر كيلو هندوانه در مورد نارنگي هم اظهار كرد: نارنگيهاي پاكستاني هنوز در بازار موجود است و با قيممت هر كيلو ۱۶۰۰ تومان عرضه ميشود.