۸۳ درصد از زندانیان در استان البرز تحصیلات زیردیپلم دارند

مهدی جوهری در مراسم اختتامیه استانی پنجمین جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات که صبح امروز در کانون امام علی(ع) البرز برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه کارهای هنری در عرصه پیشگیری بسیار تاثیرگذار است،‌ اظهار داشت: 83 درصد محکومین در زندان‌های استان البرز تحصیلات زیر دیپلم دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با بیان اینکه آموزش از آسیب‌ها پیشگیری می‌کند، افزود: سن نوجوانی بیشترین تاثیر در عرصه پیشگیری و نیز در معرض آسیب قرار گرفتن است.

وی با اشاره به آمار آسیب‌شناسی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت:‌ تمایل افراد برای استفاده از مواد مخدر در سنین نوجوانی به سبب ریسک‌پذیری آن‌ها است.

جوهری با بیان اینکه اکثر نوجوانانی که به سمت مواد مخدر گرایش دارند، از بهره هوشی خوبی برخوردار هستند،‌ افزود: خانواده مهم‌ترین نقش در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر را دارد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین استانی با بودجه‌های خود باید به حوزه آموزش‌وپرورش برای امر پیشگیری کمک کنند، گفت: در عرصه پیشگیری زمانی موفقیت به دست می‌آید که نهاد خانواده با آموزش و پرورش متصل باشد.

جوهری با بیان اینکه 45 میلیون از ایرانیان جزء کاربران تلگرام هستند،‌ افزود: با توجه به هدایت این کانال‌ها به سمت خاص، در حین استفاده مفید از این فضا باید دقت داشت که نوجوانان در این فضا چه می‌خوانند