فرهنگی فداکار استان البرز که به آتش زد و جان صدها دانش آموز را نجات داد

نزدیک به 5 سال پیش اتفاقی در کلانشهر کرج رخداد که می توانست حادثه ای ناگوار را رقم بزند، حادثه ای که اثرات آن تا سالهای سال ادامه داشته باشد و قلب صدها نفر را جریحه  دار کند.

 

فرهنگی فداکار استان البرز که جان صدها نفر را از آتش سوزی نجات داد/ فرهنگ کمک به همنوع باید احیاء شود

 

عکسها تزئینی است

 

اول آذر سال ۹۰ بود که مجمتع معلم ناحیه ۲ کرج  اقدام به برگزاری مراسم ایام سوگواری اباعبدالله(ع) نمود، تنها چند روز به تاسوعا و عاشورای حسینی مانده بود، تعدادی از خانم های هیئت برای عزاداری به این مجمتع آمده بودند و دیگی بزرگ از شیر را روی گاز گذاشته بودند.

همه مشغول خواندن دعا و شنیدن مداحی بودند که ناگهان شعله های آتش از آشپزخانه به بیرون زبانه می کشد و به سرعت تا کلاسهای درس پیش می رود، همه ترسیده بودند و دانش آموزان هراسان به این سو وآنسو می دویدند، مربیان و معلمان برای نجان جان دانش آموزان به اقدامات پیشگیرانه می پردازند ولی شعله های آتش همچنان گر می گیرد و هرچه را که در سرراهش قرار دارد می بلعد.

 

 

فرهنگی فداکار استان البرز که جان صدها نفر را از آتش سوزی نجات داد/ فرهنگ کمک به همنوع باید احیاء شود

 

محمد رضا اصحابی، مرد وظیفه شناسی که امروز فرهنگی فداکار شناخته میشود و در آن زمان جزو کارمندان این مدرسه بود، به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و اقدام به پاکسازی لوله های گاز، سیمهای برق و پریز های آتش گرفته می کند، کنتور برق را بیرون زده و فلکه های گاز را می بندد و در اقدام بعدی دانش آموزان و همکاران را به بیرون از مجتمع هدایت می نماید و در همین حال دانش آموزان کم سن و سالی را که زیر دست و پا می افتادند را نیز نجات میدهد.

 

 

فرهنگی فداکار استان البرز که جان صدها نفر را از آتش سوزی نجات داد/ فرهنگ کمک به همنوع باید احیاء شود

 

وی وقتی خیالش از انتقال افراد به بیرون از محل حادثه راحت می شود به میان شعله های آتش برگشته و با کپسول آتش نشانی به اطفاء حریق می پردازد و  در این بین با تماسهایی که با آتش نشانی گرفته می شود، مامورین آتش نشانی سر می رسند و زمانی که رسیدند، آتش اطفاء شده و خطر انفجار منتفی شده بود و این عمل موجب حیرت آنها  و خوشحالی از رفع خطر میشود.

 

این فرهنگی فداکار می گوید: وقتی آتش شروع شد، چهره نگران دانش آموزان را دیدم و حادثه های بعدی را از نظر گذراندم و سپس با استعانت از خدای متعال و معجزه ائمه اطهار دل به دریا زدم و وارد آتش شدم و وقتی خطر رفع شد و دانش آموزان و همکاران به قدر دانی پرداختند و اشک شوق دانش آموزان را دیدم، خداوند بزرگ را شاکر شدم که کمک کرد و به من توان داد که آنها را از این مهلکه نجات دهم.

 

محمد رضا اصحابی امروز به مدد تلاشهای خود و به برکت دعاهایی که برای موفقیتش شد، کارشناس رشته مدیریت دولتی و نیروی روابط عمومی ناحیه ۴ کرج است و همچنان تواضع و اخلاق خوب کمک به همنوع را حفظ کرده است و این مسئله را لازمه دنیای امروز برای رفع مشکلات و گرفتاری های می داند.

 

وی فداکاری را اینگونه معنی می کند: از خود گذشتن با عشق و توقع چیزی نداشتن و ما فداکاری را از مکتب عاشورا یاد گرفته ایم، از لیله المبیت که حضرت علی (ع) فداکاری کردند و در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابیدند، ما با درس دهقان فداکار بزرگ شدیم و همچنان که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که دسته ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می شود و از آنجا که ما ایرانیان فرهنگ کمک به هم نوع را به صورت غنی داریم باید آن را حفظ کنیم.

 

 

فرهنگی فداکار استان البرز که جان صدها نفر را از آتش سوزی نجات داد/ فرهنگ کمک به همنوع باید احیاء شود

 

این فرهنگی فداکار در پایان خاطر نشان کرد: همیشه با این فرهنگ فرزندانمان را تربیت کرده ایم و همیشه از انسانهایی برای آنها تعریف کرده ایم که سرشار از عشق و فداکاری و ایثار هستند و نسلهای جدید برای اینکه انسانهایی شایسته و مفید باشند باید با همین فرهنگ تربیت شوند.

 

اگر اقدام فداکارانه این مرد جوان و وظیفه شناس نبود چه بسا تاریخ تلخ تکرار می شد و دانش آموزان البرزی نیز به سرنوشت ناگوار دانش آموزان روستای شین آباد دچار می شدند، طفل معصوم هایی که هنوز با انواع ناراحتی های ناشی از سوختگی دست به گریبان هستند و آینده شان مورد دستخوش قرار گرفته است.

 

فرهنگی فداکار استان البرز که به آتش زد و جان صدها دانش آموز را نجات داد