تقدیر رئیس دانشگاه آزاد کرج از هنجارشکنی مطهرنیا

هفته گذشته خبر تبلیغات کانون فاقد مجوز«صلح و سلام» دانشگاه آزاد اسلامی کرج که با حمایت ویژه معاونت فرهنگی این دانشگاه قصد برگزاری جلسه ای با عنوان«صلح و جوان» در روز سه شنبه 28 اردیبهشت را داشت رسانه ای شد.

در نهایت کانون فرهنگی«صلح وسلام» با حمایت ویژه سرپرست واحد کرج  و معاونت فرهنگی این دانشگاه در شورای فرهنگی به تصویب رسید. در حالی که طبق آیین نامه تشکیل کانون ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی  می بایست پس از تصویب اساسنامه کانون ها، انتخابات مجمع عمومی برگزار شود و اعضای کانون توسط دانشجویان انتخاب شوند و پس از تایید برگزاری انتخابات و ارائه طرح های پیشنهادی کانون ها به شورای فرهنگی، مجوز برگزاری برنامه کانون ها اخذ شود. بر اساس آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کانون های فرهنگی هرگونه فعالیت سیاسی ممنوع است.

اولین جلسه کانون صلح و سلام با دعوت از دکتر مطهر نیا رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در حالی با حضور رئیس واحد (دکتر میرزا) ، معاونت فرهنگی و دانشجویی (دکتر صدیق) در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید که این کانون برنامه های خود را باید پس از تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات برای انتخاب اعضای شورای مرکزی شروع می کردند.

این همایش با عنوان «صلح و جوان» برگزار گردید و آقای دکتر «مطهری نیا» نقشه راه این کانون را ترسیم می‌کرد و حمله به «گفتمان مقاومت»  را در دستور کار قرار داد و به وضوح به ایجاد شبهه نسبت به گفتمان مقاومت که گفتمان ریشه ای نظام جمهوری اسلامی است دامن زد و با بیان جملاتی سیاست سفارشی دانشگاه آزاد را رسماً به کانون صلح و سلام ابلاغ نمود. وی در توضیح این سیاست ابلاغی گفت: «داعش محصول یک خشونت انباشته شده در فضای گفتمانی در انقلاب اسلامی ایران است.» « داعش ناشی از وقوع انقلاب اسلامی بود» وی با زیر سوال بردن گفتمان مقاومت اسلامی عنوان کرد:« پبامبر(ص) از صلح و سلام میگوید، متاسفانه در جامعه ما نیز در چارچوب های مختلف گفتمانی تنها چیزی که به آن می بالیم گفتمان مقاومت است»!

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی های علمی نشان می دهد با خشونت نمیتوان جلوی خشونت را گرفت سعی در زیر سوال بردن مقاومت و نبرد رزمندگان اسلام در جبهه سوریه در جنگ علیه داعش کرد.

مطهری نیا با حمله شدید به منتقدین دیدار ظریف با سران آمریکایی عنوان کرد: «اگر برجام رو نمی پذیرفتیم باید منتظر داعش کنار مرزها می بودیم.

متاسفانه این سناریوی به اینجا ختم نشد و اوجی تلخی این جلسه حاشیه دار زمانی بود که ریاست دانشگاه با اهداء لوح تقدیری به مهدی مطهری نیا از سخنان وی تقدیر کرد. نکته تاسف برانگیز دیگر پخش کلیپ هایی از سربازان آمریکایی بود که در عراق و افغانستان مشغول نوازش کودکان بودند که نشان از صلح و سلام در جهان می داد.

تلاش های دکتر صدیق معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد کرج برای ایجاد کانون صلح وسلام نتیجه داد و این کانون کار خود را رسماً با زیر سوال بردن «تفکر مقاومت» آغاز کرد.

حال این سوال مطرح می شود علت اشتیاق مسئولین واحد کرج برای شکل گیری یک کانون خاص آن هم بدون طی مراحل قانونی و اخذ مجوز ها و زیرسوال بردن تفکر «مقاومت اسلامی» چیست؟ در حالی که بسیاری از برنامه های تشکل های ارزشی در این دانشگاه لغو می شود و متاسفانه نهاد های نظارتی دانشگاه درمقابل این اقدامات غیرقانونی سکوت کرده اند.