با دست خالی اتاق اصناف را اداره می کنیم

محمد مهرور رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس گفت: اتاق اصناف شهرستان فردیس  در تاریخ ۲۸ شهریور سال ۹۴ کارخود را به طور رسمی آغاز کرده و هم اکنون ۱۹ اتحادیه و بیش از۲۲ هزار واحد صنفی در شهرستان فردیس مستقر هستند .

وی در ادامه گفت:اتاق اصناف پل ارتباطی بین اصناف ، اتحادیه ها ، ادارت دولتی است و میتواند بسیاری ازمشکلات صاحبان اصناف را بنابر قوانین  حل نماید وکار یک اتحادیه در راستای انجام وظایف خود طبق  قانون نظام صنفی مصوبه مجلس و  با هماهنگ اتاق اصناف شروع می شود .

مهرور تشکیل اتاق اصناف را گام مهمی در شهرستان فردیس برشمرد و گفت: به دلیل قرار گرفتن شهرستان فردیس در حاشیه استان البرز نظارتی بر واحدهای فعال صنفی وجود نداشت و چه بسا واحدهایی ۱۵ سال  بدون مجوز مشغول به فعالیت بودند اما با تشکیل اتاق اصناف نظارت بر واحدهای صنفی با دقت و سرعت بیشتری انجام گرفت و درآینده ی نزدیک تمام واحدهای صنفی شهرستان فردیس دارای پروانه کسب خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس گفت: در شروع کار تنها ۵هزار واحد صنفی دارای مجوز در شهرستان فردیس وجود داشت،تنها در ابتدای  سال ۹۵ ۲۸۰۰ واحد صنفی بازرسی و ساماندهی شده اند و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بین ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد صنفی دیگر را ساماندهی نماییم .

مهرور در ادامه افزود:با توجه به این که نزدیک به دو سال از مجزا شدن ادارات شهرستان فردیس از کرج می گذرد اما اداره مالیات و دارئی فردیس هنوز زیرمجموعه کرج ومشکین دشت زیرمجموعه محمد شهر است و امیدواریم تا هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه گفت: قبل از جدا شدن اتاق اصناف شهرستان فردیس توافقی مبنی بر دریافت مبلغ یک میلیاردی به عنوان سرمایه اولیه اتاق اصناف در نظر گرفته شده بود اما تا به امروزحتی  یک ریال نه از شهرستان و نه استان دریافت نکرده ایم  و با دست خالی اداره را مدیریت می کنیم بنابراین تا به امروز نتوانستیم اقدام عملی موثری را انجام دهیم  وتنها ساماندهی صنوف انجام شده است .

مهروریکی دیگر از مشکلات این بخش را عدم وجود ساختمانی برای استقرار متمرکز تمام اتحادیه ها دانست و گفت: استقرار تمام اتحادیه در یک ساختمان موجب تسریع و سهولت درخواست های مردم و مدیریت متمرکزی بر روی اتحادیه ها و اصناف خواهد شد.

مهرور در مورد حمایت دولت از اصناف گفت: تعامل دولت و اصناف می تواند در پویایی و رونق اقتصادی کشورموثر باشد هرچه سرمایه در گردش بیشتر  و امکان دسترسی کسبه  و اصناف  به سرمایه بیشتر باشد کسب و کار رونق بهتری  می گیرد .

حضور دولت در صحنه و جلوگیری ازقاچاق کالا و کنترل واردات به کشور میتواند در فروش اجناس داخلی  موثر باشد و این یکی از ابعاد تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است، نظارت و حمایت از خرده فروشان در این راستا یکی  دیگر ازعوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است .

مهرور گفت:باید منتظر ماند تا ببینیم حضور هیئت های خارجی در کشورو سرمایه گذاری کلان در کشور چه سرنوشتی برای اصناف کوچک رقم خواهد زد؟ زیراخرده فروشان و اصناف کوپک پل ارتباطی بین مردم و تولید کننده هستند و برنامه ریزی دولتمردان باید به گونه ای باشد که همه جامعه را در برگیرد.

وی در ادامه افزود: اتاق اصناف با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد و وضعیت معشیتی مردم با اصناف گره خورده است  ان چه که مشخص است کشور در رکود اقتصادی به سر می برد و اکثر کسبه از این وضع ناراضی هستند که بخشی از آن به تحریم ها مربوط است و امید واریم تا اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور رخ دهد .

وی درپایان از مردم شهرستان فردیس خواست تا در صورت دیدن تخلفات گزارشات خود را با شماره ۳۶۶۷۷۸۵۸ به اتاق اصناف شهرستان فردیس اطلاع دهند.