ثبت‌نام ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در سامانه دانش‌آموزی «سناد»

علی‌اصغر فانی در مراسم جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها که صبح امروز در دبستان حضرت الزهرا(س) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امسال یک‌میلیون و 400‌هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس وارد می‌شوند. تا‌کنون در سامانه سناد حدود 12.5 میلیون دانش‌آموز ثبت نام کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر‌اینکه پیش‌بینی می‌شود 700 هزار نوآموز پیش دبستانی وارد مدارس شوند، ادامه داد: 7 هزار و 600 دانش‌آموز ابتدایی، 5‌هزار و 300 دانش‌آموز دوره متوسط اول و دوم و 73‌هزار دانش‌آموز استثنایی در 107 هزار واحد آموزشی خواهیم داشت.

فانی عنوان کرد: 25 هزار نفر به دانش‌آموزان کشور اضافه می‌شود و در حال حاضر 13 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در کل کشور مشغول تحصیل هستند. امسال همچنین بیش از 5 هزار و 500 کلاس درس جدید به مجموعه فضای کاربردی اضافه می‌شود که از این تعداد حدود 30 درصد توسط خیرین آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشارکت مردم و سایر نهادها در فعالیت‌های آموزش و پرورش قابل توجه است، عنوان کرد: همکاران ما در وزارتخانه و دست‌اندرکاران و معلمان در مدارس باید بدانند دانش‌آموزان حاضر در مدارس امانت اولیاء در دست ما هستند که باید با تعامل بیشتر با آن‌ها تلاش شود از این امانت به خوبی نگهداری کنیم.