۴۲۷ هزار دانش‌آموز در استان البرز تحصیل می‌کنند

خسرو ساکی در آئین جشن متمرکز استانی بازگشایی مدارس استان البرز که صبح امروز در مدرسه مهدیه در کرج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه در سالجاری 427 هزار دانش‌آموز لازم التعلیم در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری 16 هزار کلاس درس و 2200 مدرسه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه این میزان نسبت به سال قبل 2.7 درصد رشد داشته است، افزود: رشد جمعیت استان البرز 3.4 درصد بوده است که به ظاهر با رشد جمعیت دانش‌آموزی متناسب است اما نسبت به میزان رشد دانش‌آموزی کشور 2 برابر است.

وی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جاری و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش ادامه داد: در این شورا مصوبات خوبی تصویب شد.

ساکی با بیان اینکه دانش‌آموزان البرزی 3 مدال طلا در رشته ریاضی، انسانی و سلول‌های بنیادی را به‌دست آورده‌اند، افزود: 2 مدال نقره و 2 مدال برنز در رشته‌های دیگر کسب شده است.

وی با اشاره به 19 رتبه اول، دوم و سوم در سطح ملی در رشته قرآن و نهج‌البلاغه گفت: 181 مدال در عرصه ورزشی توسط دانش‌آموزان البرزی کسب شده است.

ساکی با بیان اینکه 5 رتبه کشوری در جشنواره جابر بن حیان در البرز کسب شده است، افزود: رتبه ورودی به مراکز عالی و دانشگاهها البرز در سال 92، 25 بوده و در سال تحصیلی گذشته به 12 رسیده است.

وی با اشاره به مدرسه مهدیه گفت: این مدرسه هوشمند دارای 19 کلاس با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بهره‌برداری شده است.