واگذاری زمین معوض به بنیاد مستضعفان در ازای باغ سیب کرج

علی ترکاشوند ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح پارکینگ مکانیزه شهرداری کرج، اظهار کرد: براساس مصوبه سومین دوره شورای شهر کرج، اخذ جرائم پارکینگ یا عوارض پارکینگ باید در برای احداث پارکینگ هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه باید ۵۰۰ پارکینگ مکانیزه در سطح شهر کرج احداث شود، افزود: بحث اجرای پارکومتر هوشمند از جمله مواردی است که در دنیا برای رفع معضل پارکینگ انجام می شود این مهم در خیابان شهید بهشتی اجرا شده است.

ترکاشوند بیان کرد: برای توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در نتیجه کاهش ترافیک، به طور قطع آموزش شهروندان نقش بسیار مهمی ایفا می کند تا کمتر از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر استفاده کنند.

ترکاشوند با اشاره به پیگیری برای واگذاری زمین معوض به بنیاد مستضعفان در ازای باغ سیب، گفت: حفظ باغ سیب از ابتدا مورد تاکید مدیریت شهری کرج و استان قرار داشته و در همین راستا استانداری و وزارت راه و شهرسازی موافقت خود را برای ارائه زمینی به عنوان معوض باغ سیب اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه رئیس بنیاد مستضعفان نیز با این موضوع موافقت کرده، تاکید کرد: این مهم در سفر استانی رئیس جمهور پیگیری خواهد شد.

شهردار کرج افزود: باغ سیب دارای بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه سند است که تلاش می کنیم با ارائه زمین معوض برای این باغ، بتوانیم صد در صد آن را حفظ کنیم.