روند نزولی دمای هوا ادامه دارد

منصور رحمانیان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: اگر چه طی روز چهارشنبه با افزایش نامحسوس دمای هوا در مناطق مختلف استان البرز روبه‌رو بودیم، اما روند نزولی کاهش دمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل دقیق داده‌های علمی از سوی کارشناسان سازمان هواشناسی، در روزهای آینده آسمان استان البرز کمی ابری تا نیمه ابری به همراه شدت وزش باد در برخی ساعات خواهد بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: همچنین با استقرار سامانه بارشی و سرد نوار شمالی کشور از جمله حاشیه دریای خزر، شاهد ادامه روند کاهش دمای هوا خواهیم بود.

رحمانیان گفت: بنابراین در حالی که طی روزهای اخیر دمای هوای حداکثر 20 درجه بالای صفر را در گرم‌ترین ساعات در شهرستان کرج داشتیم، در روز جمعه این میزان حدود 2 درجه کاهش خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده شاهد بارش باران خواهیم بود، بیان داشت: حجم ابرها و شرایط جوی به نحوی نیست که انتظار بارش باران را داشته باشیم و از روز شنبه به بعد نیز از میزان ابرها در آسمان استان البرز کاسته می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین همچنان مشکل کم‌آبی و کاهش نزولات آسمانی را باید تحمل کرده و انتظار داریم که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی جدی را در دستور کار خود قرار دهند.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جوی دیگر شهرستان‌های استان البرز طی بیست و چهار ساعت گذشته گفت: در این مدت اشتهارد با ثبت دمای حداقل پنج و حداکثر 17 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان البرز بود.

وی افزود: همچنین طی بیست و چهار ساعت گذشته طالقان با حداقل یک و حداکثر 14 درجه خنک‌ترین شهرستان استان البرز به شمار می‌آید.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان گفت: این در حالی است که دیزین با حداقل 2 و حداکثر 11 درجه همچنان خنک‌ترین منطقه استان البرز است.