سیاست وزارت علوم حفظ نخبگان حوزه نانو در داخل کشور است

حسین سالار آملی پیش ازظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین المللی نانو که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ نیروی انسانی و نخبگانی که در حوزه های نانو، بیو و هوا و فضا تحصیل کرده اند یکی از مهمترین سیاست های وزارت علوم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست های وزارت علوم در راستای حفظ و ماندگاری نخبگان حوزه نانو و بیو در داخل کشور است، گفت: انتقال دانش به صنعت و تجاری سازی یکی از محورهای کاری وزارت علوم است.

سالار آملی در ادامه به تولیدات صنعتی اشاره کرد و گفت: تولیدات صنعتی باید در راستای ایجاد شغل و رفع نیازهای کشور انجام شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، بین المللی سازی علوم را یکی از سیاست های وزارت علوم اعلام کرد و گفت: در راستای همکاری های دو جانبه استفاده از فرصت های مطالعاتی و برگزاری دوره های مشترک می تواند در رسیدن به نتایج مطلوب ما را یاری دهد.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور، گفت: دانشجویان می توانند با مراجعه به پارک های علم و فناوری در سطح کشور از امکانات مستقر در این پارک ها و همپنین کارت های علم و فناوری استفاده کنند.

سالارآملی تولید دانش را یکی از دستاوردهای پارک های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: تولید و صادرات محصولات دانش بنیان، نانو، بیو، انواع بذور کشاورزی از دستاوردهای پارک های علم و فناوری در سراسر کشور است.