ایجاد شهر رسانه با تاکید بر اقتصاد شبکه های اجتماعی

ابوالحسن‌ فیروزآبادی در بازدید از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت: مطالعه، تهیه و تدوین طرح جامع و تفصیلی منطقه مبتنی بر شهر رسانه با تاکید بر اقتصاد شبکه‌های‌اجتماعی و ICT تعریف و تبیین مزیت‌های رقابتی آن باید در اولویت قرار گیرد، منطقه ویژه اقتصادی پیام با داشتن فرودگاه بین‌المللی و همجواری با تهران یک فرصت استثنایی برای فعالیت‌های حوزه ICT است.

دبیر شورای‌ عالی فضای‌مجازی با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه برای شرکت‌ها و موسسات فعال داخلی و خارجی در حوزه ICT جهت استقرار و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام باید براساس طرح جامع، زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد شود، افزود: همکاری مجلس‌شورای‌اسلامی و دولت با توجه به اهمیت ICT و کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، که هر روز بیشتر می‌شود باید به طور جدی برای ایجاد شهر ICT اقدام کنند. این منطقه با ویژگی‌هایی که دارد نقطه مناسبی برای ایجاد یک شهر مدرن مبتنی بر فناوری‌های نو است .

فیروزآبادی با اشاره به اینکه استفاده از رسانه‌های مجازی روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین ایجاد مدیا‌سیتی برای توسعه فعالیت رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دیجیتال در کشور ضروری است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام برای ایجاد مدیاسیتی هم مناسب است.

در این نشست زرندی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات‌ هوایی پیام، برنامه‌های توسعه فعالیت‌های این منطقه به ویژه در حوزه ICT و هوافضا را بیان کرد و از آمادگی این مجموعه منحصربه‌فرد برای استقرار شرکت‌های بین‌المللی حوزه  ict و رسانه با ارایه تسهیلات تشویقی خبر داد.

در پایان، دبیر شورای‌ عالی فضای مجازی از شهرک صنعتی و بخش‌های مختلف فرودگاه بازدید نمود.

انتهای پیام/