ساخت دستگاه برش اتوماتیک تخم مرغ برای نخستین بار در کشور

رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: دستگاه برش اتوماتیک تخم مرغ های مورد استفاده به عنوان محیط کشت، نخستین بار در کشور توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرند به شیوه ای کاملا بومی طراحی و ساخته شد.

دکتر حمید کهرام افزود: این دستگاه، برای برش اتوماتیک شانه های 36 عددی تخم مرغ های مورد استفاده به عنوان محیط کشت، طراحی شده و ظرفیت اسمی آن، برش 8 هزار تا 12 هزار عدد تخم مرغ در ساعت است.

وی اظهار داشت: این دستگاه توسط داود دلخوشی در بخش R&D (تحقیقات توسعه ای) موسسه رازی شعبه مرند طراحی و با همکاری کارشناسان این شعبه ساخته شده که ضمن بهبود روند استحصال آنتی ژن، موجب کاهش تلفات تخم مرغ و افزایش سرعت روند تولید خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از ساخت این دستگاه، یادآور شد: تولید انبوه این دستگاه صرفه جویی ارزی قابل توجهی در پی خواهد داشت.

کهرام با تاکید بر حمایت همه جانبه از محققان و مخترعان موسسه گفت: از طرح های فنی که منجر به ساخت دستگاه های مورد استفاده در موسسه شود حمایت های مادی و معنوی خواهد شد.

همچنین دکتر علی اسحاقی معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک و دکتر مهرداد راسخی معاون تضمین کیفیت موسسه رازی نیز در اعلام نظر خود، کارایی، عملکرد و قابلیت این دستگاه را تایید و تحسین کردند