حادثه ریلی سمنان، نشان‌دهنده "ناکارآمدی دولت"

آیت‌الله سیدمحمد‌مهدی حسینی‌همدانی در نمازجمعه امروز کرج با تبریک ماه ربیع‌الاول و روز 16 آذر، روز دانشجو اظهار داشت: حرکت‌های دانشجویی از ابتدا تاکنون دارای فراز و فرودهایی بوده است. در طول تاریخ کشور، چه قبل و چه بعد از انقلاب، در عرصه‌های مختلف یکی از اقشار فعال، هم‌پا و موثر در جریانات انقلاب و مسائل سیاسی، دانشجویان بوده‌اند که همیشه عَلَمِ مبارزه با استکبار و جریانات مخرب سیاسی و اجتماعی را برای برقراری عدالت در دست داشتند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دانشجویان در تمام عرصه‌ها سعی کرده‌اند که از نفوذ بیگانگان در این مجموعه جلوگیری کنند، گفت: دست‌های شیطانی هم در این مورد دیده می‌شود که با نفوذ در این جایگاه قصد از کار انداختن این نیروی عظیم و موثر را داشته و دارند.

وی با بیان اینکه دشمن سعی می‌کند به این قشر آسیب بزند تا به هدف خود برسد، عنوان کرد: تغییر باورهای دانشجویان و از بین‌بردن روحیه استکبارستیزی و جلوگیری از رشد علمی در بین دانشجویان، از اهداف دشمنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه وضعیت کنونی دانشگاه‌ها نشان از تلاش دشمن برای از بین‌بردن روحیه انقلابی و استکبارستیزی دارد، گفت: این دست‌های مرموز و حرکت‌های کاملا خزنده، مشهود بوده و به‌دنبال این هستند که روح مطالبه‌گری را از آن‌ها بگیرند تا مطالبات در موارد غیرضروری و صنفی خلاصه کرده و دانشجویان را عنصر بی‌اثر نشان دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) نیز بر تلاش دشمن برای نفوذ در این مرکز تصمیم‌ساز تاکید داشتند، گفت: دانشجویان باید برنامه داشته و به منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و از این آسیب‌ها مراقبت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رخنه کردن در دانشگاه‌ها و ترویج روحیه سکولاری و قبولاندن اینکه "فرهنگ غرب" نجات بخش کشور است، آسیب بزرگی است، ادامه داد: روحیه انقلابی‌گری باید در دانشگاه‌ها تقویت و از ظرفیت‌های دانشجویان انقلابی استفاده شود و این هشدارها به آینده کشور بستگی دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر کار فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید دارند، عنوان کرد: نتیجه این موضوع از نظر رهبر معظم انقلاب، انقلابی‌شدن دانشجویان بر اثر کار فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی و تقویت این روحیه در بین مسئولان و مردم باید دنبال شود، گفت: کمرنگ‌شدن روحیه استکبارستیزی در بین مردم و مسئولان نتیجه‌ای جز خسران ندارد و اگر این مسیر به سمت کمرنگ‌شدن روحیه استکبارستیزی بی‌انجامد، بدانید که انقلاب ضرر کرده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا سعی می‌کند که موجودیت ایران را به مسائل اقتصادی گره بزند و از این راه به کشور فشار وارد کند، عنوان کرد: این راهبرد آمریکا برای ضربه‌زدن به کشور بوده و اینطور وانمود کنند که اگر ایران در زمانی مجبور شود، قطع ارتباط با این کشور کند، از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد خنثی‌سازی ترفند و‌ نقشه دشمن موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند، افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای اصلی برای مقابله با دشمن است که نباید در این زمینه کوتاه آمد و علی‌رغم کارهای انجام شده نتیجه آن ملموس نیست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به وضع تحریم جدید توسط آمریکا در روز گذشته افزود: تحریم‌هایی که در حوزه‌های موشک، نفت و انرژی به صورت 10 ساله تصویب شده براساس بند دوم شروط نه‌گانه رهبری نقض صریح برجام محسوب می‌شود و چنانچه این قانون به امضای اوباما برسد و‌ صورت قانونی پیدا کند، قطعا نقض برجام تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی کشور به‌ویژه مسئولان نظارت بر برجام با درایت و هوشیاری عمل کنند، افزود: نباید در برخورد با حقوق ملت و نقض برجام کوتاهی صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه منویات رهبری معظم انقلاب باید جدی گرفته شود، گفت: مسئولان باید با تکیه بر قدرت الهی از هیچ قدرتی نترسند و محکم و مستحکم در عرصه‌های بین‌المللی برای احقاق حقوق مردم قدم بردارند. مسئولان بدانند که در دفاع از عزت و شرف در پشت خود حمایت ملت ایران را دارند و باید محکم در عرصه‌ها حضور داشته باشند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تلاش می‌شود که افکار عمومی را از مسائل مهم کشور منحرف کنند، افزود: مطالبات اصلی مردم در برخی اوقات نادیده گرفته می‌شود و برخی از جریانات سوری به وجود می‌آیند که اذهان منحرف شود که لازم است مردم در این زمینه هوشیار بوده و در زمینه ترویج این مسایل قدم بر ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه آقایان در رفتار خود باید دقت کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه ندهند، افزود: ناکارآمد نشان دادن نظام توسط مسئولان از منکرات بزرگ و نابخشودنی است و هر سه قوه باید مراقب باشند به گونه‌ای عمل نکنند که مردم مایوس شوند.

وی با بیان اینکه قانون در همه زمینه‌ها فصل‌الخطاب است، افزود: از هوچی‌گری‌ها نباید ترس داشت و بدانند کار در راه خدا نصرت را در پی دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مشخص نیست که چرا برخی مسئولان به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه نمی‌کنند، افزود: هشدارهایی که توسط مقام معظم رهبری تکرار می‌شود، جزو مطالبات ایشان و مردم است.

وی با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی، حرام‌خواری و ننگ نظام است، تاکید کرد: حرام‌خواری برخلاف مشی انقلاب اسلامی است و لکه ننگ باید پاک شود. گذشت زمان سبب کمرنگ شدن مطالبات مردم نمی‌شود، مردم برای رسیدن به نتیجه مطلوب هرگز این موضوع را فراموش نمی‌کنند.

امام‌جمعه کرج با تسلیت درگذشت تعداد زیادی از هموطنان تبریزی در حادثه برخورد قطار و شهادت هموطنان خوزستانی و مسلمان افغانستانی و پاکستانی در انفجار حله عراق گفت: بررسی برخورد قطار و‌ کشته‌شدن تعداد زیادی از هموطنان جزو خواسته‌های مقام معظم رهبری بود و وزرای متولی باید کار خود را با دقت بیشتری انجام دهند.

وی افزود: برخی اوقات برای گم‌کردن موضوع فرد درجه دومی استعفا می‌دهد که قضیه حل شود که این موضوع نیازمند اهتمام بیشتری است. مسئله کمی نیست بلکه ناکارآمدی کارکنان دولت و وزرا جزو مسائل اصلی است و در حالی که دائماً شعار جوان‌گرایی سر داده می‌شود، در حاکمیت از افرادی استفاده می‌شود که در سن بالای بازنشستگی در حال خدمت هستند و از ظرفیت جوانان کمتر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دوران خدمت و کمک به مردم محدود است و باید از زمان موجود به نحو احسن استفاده شود.