جاذبه های کمتر شناخته شده گردشگری+قیمت تورهای نوروزی

گروه اجتماعی – کمتر از دو هفته دیگر تعیلات نوروز 95 آغاز می شود و تعداد زیادی از هموطنان به سنت هرسال اقدام به سفر می کنند.

 

به گزارش افکارخبر، سال های گذشته و به مناسبت تعطیلات طولانی نوروز بسیاری از ایرانیان ترجیح می دادند که به کشورهای دیگر سفر کنند که در رأس آن ترکیه قرار داشت اما امسال به خاطر حملات تروریستی و نبود امنیت کافی برای گردشگران برخی از هموطنان عطای سفر به این کشور را به لقای آن بخشیده و ترجیح می دهند به استان های زیبای کشورمان سفر کنند.

البته با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد جهان یباید گفت بسیاری از کشورهایی که جزو مقاصد سفر ایرانیان در این ایام به شمار می روند دست به تبلیغات فراوان زده و همچنین تخفیف های خوبی در نظر گرفته اند تا درآمدهای سرشار خود را از دست ندهند این در حالی است که نگاه ی به قیمت تورهای داخلی نشان از نزدیکی قیمت سفر به شهرهای داخلی و همچنین سایر کشورها می شد با این حال به منظور حمایت از اقتصاد ملی و همچنین پرهیز از به مخاطره انداختن سلامت خود بهتر است نوروز 95 را در کشور به سر برید.

در این گزارش به معرفی برخی شهرها و جاذبه های گردشگری که معمولا کمتر مورد توجه مسافران نوروزی قرار می گیرند، می پردازیم :

 

*تور سفر به خوزستان؛ دشت سوسن وعیلامی همراه با رفتینگ و کمپینگ بر روی دریاچه کارون ؛ 5 روز و 5 ؛بازدید از قلعه فلک الفلاک، ایذه، اشکفت سلمان، دامنه های زردکوه، دزفول، آسیاب های آبی شوشتر و چشم اندازهای بدیع منطقه خوزستان

قیمت: 1,330,000 تومان

 

*تور طبس،دره کال جنی، طبیعت نایبندان(خراسان جنوبی ) ؛ 4 روز و 3شب، در تور طبیعت گردی کلوت ویژه نوروز 95 و دیداری از نایبندان ، عروس سبز پوش کویر و سایر شگفتی های طبیعت کویر را ، ازمیغان، طاق بند شاه عباسی همراه شوید.

قیمت: 999,000 تومان

 

*تور جزیره قشم ، 4 روز و 3 شب (هتل)،سفر به بزرگترین جزیره خلیج فارس در نوروز 95

منطقه حفاظت شده جنگل حرا (مانگرو) پرنده های بومی و مهاجر، جزیره وسواحل زیبای قشم، معماری بومی لافت؛ شهر بادگیر ها، چاه های تل آو(طلا)، دره ستاره ها(ستاره افدیده)، تنگه چاه کوه، کارگاه لنج سازی، جزیره هنگام و دلفین ها و جزیره هرمز ( در صورت مساعد بودن شرایط جوی. )

قیمت: 995,000 تومان

 

*تور کویر مصر،گرمه کلبه آتشونی مازیارآل داود ،4 روز 3 شب ؛

تور کویر مصر در نوروز و اقامتی در کلبه آتشونی ، شتر سواری در بین ماسه های بادی (شن های روان) دشت های وسیع پوشیده شده از پولیگون های نمک با نام محلی کویر طبقه، از دیگر زیبایی های کویری است که در این سفر خواهید دید. بناهای تاریخی، قلعه ها، مسجد ها آب انبارها و خانه های قدیمی در شهرها و آبادی های خور و بیبانک، گرمه، بیاذه،مصر، موزه پیرنیا و مسجد جامع نایین از دیدنی های تاریخی و فرهنگی این سفراست. شما در چند شب از سفر که در مناطق روستایی بسرمی برید، درخانه های محلی سنتی مازیار آل داوود- آتشونی اقامت خواهید داشت و با غذاهای سنتی پذیرایی خواهید شد.

قیمت: 910,000 تومان

 

*تور کویر لوت شمالی، دهسلم (استان های خراسان جنوبی، کرمان) ،6 روز و 5 شب

قیمت: 1,410,000 تومان

 

*تور یزد، از میبد تا چک چک و عقدا،3 روز و 2 شب،سفری تاریخی در نوروز 95 در تور یزد ؛

بازدید از مسجد جامع کبیر یزد، باغ دولت آباد، بلندترین بادگیر شهر یزد، کاروانسرا و نارین قلعه، آتشکده زرتشتی ها، برج کبوترخانه میبد، کاروانسرا، نارین قلعه و فروشگاه سفالگری میبد.

قیمت: 685,000 تومان

 

*تور مرنجاب،3 روز و 2 شب ،همراه قافله شتر در عبور از عرض کویر مرنجاب .

کویر مرنجاب، لمس شنهای روان، بازدید کاروانسراهای مرنجاب، سفید آب و عین الرشید، قصر بهرام، دریاچه نمک، چاه دستکن، آب انبار قیلوقه، کلوتهای ترکمنی، جاده سنگ فرش

قیمت: 480,000 تومان

 

*تور ترکمن صحرا ، بندر ترکمن تا خالد نبی ،4 روز و 3 شب .

تور ترکمن صحرا و دیداری از طبیعت زیبا و پر رمز و راز ترکمن صحرا، دریاچه عباس آباد، میل گنبد، منطقه تاریخی طبیعی خالد نبی، آبشار لووه، دریاچه گل رامیان، دیدار از اسبهای ترکمن، بندر ترکمن

قیمت: 955,000 تومان

 

*تور جیرفت، از میمند تا راگه(استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان )،5 روز و 4 شب

بازدید از روستای تاریخی میمند، بادگیر چپقی سیرجان، ارتفاعات بهر آسمان راور، تپه کنار صندل، موزه جیرفت، ارگ خشتی بم، دره راگه و طبیعت رفسنجان، بازدید از شهرهای بافت و سیرجان و بم در تور نوروزی جیرفت

 قیمت: 1,355,000 تومان

 

*دریا به دریا (استان های مازندران، سمنان، اصفهان، یزد، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد )،10 روز و 9 شب

دریا به دریا سفر نیست، زندگی است!

مجموعه ای از طبیعت، تاریخ، تمدن و فرهنگ بخشی از ایران بزرگ

از استواری دماوند تا پهنه کویری ایران و خلیج همیشه فارس

قیمت: 2,230,000 تومان

 

*تور چابهار،بندر کنارک تا خلیج گواتر، 4 روز و 3شب.

یک سفر به یادماندنی به چابهار شگفت انگیز؛ بهشت گمشده ایران در تور چابهار؛ تالاب لیپار، جنگل حرا (مانگرو)، سواحل شنی و صخره ای دریای عمان، پرندگان بومی و خرچنگ های رنگارنگ خلیج گواتر،‌ چشمه گل فشان؛ اثر طبیعی ملی، ‌کوه های مینیاتوری،

تیس، قلعه پرتغالی ها، بافت قدیمی چابهار، پسابندر و فرهنگ و صنایع دستی بومی مردمان بلوچ

قیمت: 975,000 تومان

 

*تور بندر سیراف (استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد) از دماغه نای بند تا همنشینی با عشایر،7روز و 6 شب

قیمت: 1,580,000 تومان

 

*تور دریاچه جنگلی چورت، چشمه های باداب سورت (استان مازندران)،3 روز و 2 شب

بازدید از آبشار و پل تاریخی ورسک ،چشم اندازهای زیبای سد سلیمان تنگه ،حوضچه های بی نظیر و بسیار زیبای باداب سورت و جنگل های کیاسر دریاچه آرام چورت و دریاچه الندان.

قیمت: 645,000 تومان

 

*تور کرمانشاه، ایلام  از بیستون تا ماداکتو، 4 روز و 3شب .

نوروز 95 و تور کرمانشاه و ایلام و دیداری از آثار باقی مانده از تمدن باستانی 8000 هزارساله قبل از میلاد ایلام، طبیعت زیبا و وحشی زاگرس، پل ساسانی گاومیشان، شهر ساسانی ماداکتو، تنگه بهرام چوبین، آتشکده و سراب دره شهر، دامنه ها و دره حفاظت شده کبیر کوه و دره ییلاقی کلم، شهر ایلام، شهر تاریخی سیروان، رودخانه سیمره، سرابله، روستاهای منطقه تنگه آب، چوار، تپه های تاریخی شیروان و عشایر ایلام، غار زینگان،موزه والی ، بیستون و طاق بستان کرمانشاه.

قیمت: 960,000 تومان

 

*تور پاسارگاد تا هم نشینی با عشایر فارس ،5 روز و 4 شب .

بازدید از مجموعه تخت جمشید، کاخ ها و تالارها و سنگ نوشته های تاریخی، مجموعه پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، کاخ اردشیر، شهر تاریخی گور، قلعه دختر، عشایر فارس، زندگی در سیاه چادر، سرو کهن ابرکوه .

قیمت: 1,245,000 تومان