جاده‌های ناامن معضل اساسی استان ایلام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی لطفی امروز در دیدار با فرماندهان و مسئولان انتظامی استان ایلام اظهار داشت: شاهکار بزرگ نیروی انتظامی در سال 94 و تعطیلات نوروز 95 برقراری امنیت در کشور و به ویژه استان ایلام است.

وی با اشاره به مرز مشترک و طولانی استان ایلام با کشور عراق افزود: اگر اقتدار نیروی انتظامی و مرزبانی نبود استان هم تحت تأثیر نا‌امنی‌های کشور عراق قرار می‌گرفت.

لطفی عنوان کرد: نیروی انتظامی با توان بسیار بالا توانست، حجم عظیم زائران و خودرو‌ها را که در آن ایام وارد ایلام شدند سر و سامان ببخشد و مشکلی پیش نیامد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام از فقدان جاده‌های امن در استان به عنوان یک معضل اساسی نام برد و گفت: معضلات راه در استان از جمله مشکلاتی است که سبب ایجاد تصادف‌های مرگبار می‌شود.

وی وجود احساس امنیت بالا در بین مردم استان را از امتیازات دیگر نیروی انتظامی خواند و گفت: خانواده‌ها با آگاهی از حضور پلیس در ایام نوروز و اعتماد به اقدامات خوب آن‌ها با خیال آسوده به دامن طبیعت می‌روند و این اقتداری مثال‌زدنی برای پلیس است.

لطفی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی پلیس در جای جای استان در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به خوبی توانست، همدلی و هم‌زبانی را که شعار سال گذشته بود محقق کند و با تفاهم با مردم رضایت آن‌ها را به‌دست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با برقراری امنیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و مقابله با باندهای قاچاق می‌تواند، زمینه تحقق این شعار مهم و راهبردی را به وجود آورد.

سردار علی دولتی نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای طرح نوروزی پلیس ارائه کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با وجود افزایش 25 درصدی تردد در جاده‌های استان 58 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سطح جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.