170واحد مسکن مهر آبدانان در بلا تکلیفی + تصاویر

طرح مسکن مهر آبدانان شامل 390 واحد در سه فاز مجزا است که در ضلع شمال غربی شهرستان آبدانان قرار دارد، تاکنون 2 فاز این طرح در قالب 220 واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است ،اما سالهاست بدلیل بروز مشکلاتی تکمیل فاز دوم این طرح متوقف شده است،روند توقف اجرای این طرح ،نگرانیهایی را برای متقاضیان مسکن مهر در شهرستان آبدانان ایجاد کرده است.

 

براساس بند (د) تبصره 6 قانون بودجه، عملیات احداث این واحدها که فروردین سال 89 آغاز شده باید برابر موافتنامه طی 2 سال تکمیل و تحویل مالکان می شد.اما دلیل بروز مشکلاتی درمسیر تکمیل فاز دوم این طرح ،تاکنون تعداد 170 واحد مسکونی در قالب 17 بلوک 10 واحدی از این طرح آماده تحویل به متقاضیان نشده است.

 

 

افزایش غیرمعمول هزینه های ساخت، عدم مشارکت فعالانه متقاضیان، افزایش قیمت خدمات رفاهی، تکمیل نشدن زیرساخت ها ، عمل نکردن نهادهای متولی به تعهدات خود و بی اعتنایی دولت به مسکن مهر اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است.

 

مسئولین می گویند مکاتبات زیادی برای رفع مشکل صاحبان این واحدها با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام گرفته و متولیان امر قول مساعد داده اند نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

 

متاسفانه به علت عدم مشارکت اعضای تعاونی های مرتبط با مسکن مهر جهت تکمیل این واحد ها  با مشکل روبرو شده و در حال حاضر این پروژه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.

 

متاسفانه براثر زلزله 6.2 ریشتری دو سال گذشته در آبدانان خسارت های بسیار زیادی بر بدنه و دیوارهای این واحدهای نیمه کاره وارد شده است و در حقیقت فاز دوم مسکن مهر آبدانان ساخته نشده تخریب شدند.