درآمد 50 میلیاردی کشاورزان دره شهری از برداشت طالبی

"علی غلامی" مدیر جهادکشاورزی دره شهر در گفتگو با خبرنگار سیمره خبر گفت: در سال زراعی جاری 200 هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز این شهرستان به کشت طالبی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت پنج هزار تن محصول طالبی مرغوب به ارزش اقتصادی 50 میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

غلامی افزود: بیش از 200 خانوار کشاورز و بهره بردار از روستاهای بخش مرکزی دره شهر به کشت و تولید این محصول مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بارندگیهای مناسب باعث افزایش 50 هکتاری سطح زیر کشت و یک هزارو و 250 تنی برداشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

غلامی یادآورشد: متوسط برداشت این محصول 25 تن در هر هکتار بوده که علاوه بر تامین نیاز داخلی 85 درصد آن نیز به استانهای همجوار صادر می شود.

وی  اراضی حاصلخیز، آب و هوای مناسب، استفاده از ارغام پر محصول، تجربه بالای و دانش فنی بالای کشاورزان و نیز استفاده از توصیه های فنی  کارشناسان جهاد کشاورزی را دلیل مرغوبیت خاص این محصول در دره شهر عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی دره شهر خاطر نشان کرد: نبود بازار میوه و تره بار در این شهرستان باعث گردیده تا بخشی از سود حاصل از دسترنج کشاورزان عاید واسطه ها و دلالان شود.

برداشت طالبی در شهرستان دره شهر  از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.