انسان ها در چارچوب سازمان محیط زیست جایی ندارند

تنگی نفس، سر درد، سوزش چشم، اسهال و استفراغ، دل درد و صد ها بیماری نهفته و بالقوه دیگر حاصل ریزگردها و مهمانان ناخوانده ای است که این چند سال مهمان مردم ایلام و استانهای غرب کشور شده است؛ مردم این استانها به این بیماری ها عادت کرده اند و خود را برای از این بدتر نیز آماده کرده اند.

خود مردم استان میگویند اورانیوم غنی شده و مواد شیمیایی حاصل از بمباران های ناجوانمردانه آمریکا علیه مردم مظلوم عراق با این گرد وغبارها به عنوان دسر به خورد مردم این استانها داده می شود.

خانم ابتکار! مردم ایلام و استانهای در معرض این گردوغبارها مگر چه انتظاری از شما داشتند که اینگونه مغضوب سیاست های دولت تدبیر و شما شده اند؟

آن روزهایی که برای حمایت از جماعت سگ دوست و حمایت از حقوق حیوانات سنگ تمام گذاشتید ما انتظار داشتیم سیاسی کاری را کنار گذاشته و با کسانی که از همه هست و نیست خود در ایام دفاع مقدس گذشتند هم دردی می کردید.

خانم ابتکار! به جای دفاع از حقوق مردم زجر دیده غرب کشور در بودجه سال 95 که دولت تدبیر و امید سهم مبارزه با ریزگردها را حذف کرد به دنبال حفظ گونه یوزپلنگ ایرانی هستید و انگار انسان ها در چارچوب سازمان شما جایی ندارند.

 یکی از مشکلات مهم که نیمی از کشور را درگیر خود کرده یعنی موضوع ریزگردها، در بودجه 95 مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اعتباری برای آن دیده نشده است.آیا دلیل این کار را از رییس دولت جویا شدید؟

چرا باید اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه 95 حذف شود در حالی که سال 94 این اعتبار 60 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود؟ خانم ابتکار! خودتان و خانم "شهربانو امانی "معاون تان سیاسی بازی را کنار بگذارید. فکری به حال مردم کنید؛ خفه شدیم ما که حلالت نمی کنیم.

با توجه حلول ماه مبارک رمضان و طولانی بودن روز که سختی روزه را در گرمای تابستان چند برابر کرده است مردم ایلام در هوایی غبار آلود و مسموم به استقبال این ماه عزیز رفتند.