کارآفرینی وایجادشغل مناسب با اصلاح نژاد دام+تصاویر

"اقتصاد مقاومتی" اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

امروزه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصادمقاومتی روی آورده اند.

روح الله دارابی یکی ازشهروندان شهرستان ملکشاهی است که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و به پرورش دام دوقولوزا و چندقولوزا می پردازد.

"روح الله دارابی" پرورش دهنده دام دوقولوزا و چندقولوزا در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: سال گذشته اقدام به خرید وپرورش 70 راس گوسفند نژاد افشاری نمودم.

وی اظهار کرد: گوسفند افشاری، نژاد گوسفند ایرانی ونژادی گوشتی است که با رنگ بدن قهوه ای روشن تا تیره مشاهده می شود.

پرورش دهنده گوسفند افشاری افزود: از میزان درآمد حاصل از فعالیت در عرصه پرورش دام راضی هستم و بصورت میانگین ماهیانه 25میلیون ریال درآمد دارم.

دارابی با اشاره به مزیت های گوسفند نژاد افشاری گفت: این نژاد، دوقلوزا وچندقلوزا است و نسبت به نژاد بومی هزینه کمتری جهت نگهداری و مراقبت نیاز دارد.

کارآفرین اقتصادمقاومتی درخصوص میزان تولید گوشت و شیر این نژاد گفت: میزان تولید گوشت این نژاد نسبت به نزادبومی بیشتر می باشد و همچنین میزان شیردهی آن از سایرنژادها بالاتر می باشد.

پرورش دهنده گوسفند نژاد افشاری اضافه کرد: فرآورده های لبنی مانند روغن، کره، دوغ، ماست و... در مقایسه با نژاد بومی نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: میزان زادوولد آن در سال حداقل دوبار می باشد که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

دارابی گفت: این نژاد در کلیه مکانها باز وبسته قابل نگهداری و با آب وهوای منطقه سازگار است.

کارآفرین اقتصادمقاومتی با اشاره به میزان تغذیه این نژاد گفت: از لحاظ تغذیه به حجم خوراکی کمتری نسبت به سایر نژادها نیاز دارد.

پرورش دهنده گوسفند نژاد افشاری، استقامت این نژاد در برابر امراض دامی را بیشتر از سایر نژادها عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان برای پرورش این نژاد دامی گفت: موقعیت جغرافیایی و آب وهوای شهرستان ملکشاهی برای پرورش این نژاد مناسب است و ظرفیتهای فراوانی درشهرستان ملکشاهی جهت اشاعه و گسترش این نژاد دامی وجود دارد.

دارابی، کمبود این نژاد در منطقه، نبود سالن های دامداری و پرورش دام و بازاریابی نامناسب را از مهمترین مشکلات و موانع پرورش نژاد افشاری درمنطقه عنوان کرد.

کارآفرین اقتصادمقاومتی اذعان کرد: ازمسئولین انتظار داریم که تسهیلات قرض الحسنه، بازاریابی مناسب، خدمات دامپزشکی، خدمات بیمه ای، تهیه علوفه دام یارانه ای را جهت پرورش بیشتر این نژاد دامی درمنطقه در اختیار دامداران قرار دهند.

پرورش دهنده دام گفت: انگیزه اصلی بنده جهت فعالیت در این عرصه؛ یافتن شغل مناسب با درآمد بالا برای امرارمعاش بهتر زندگی، ارائه الگویی برای جوانان بیکار منطقه و کمک به تولید در راستای اقتصاد مقاومتی با حمایتها و مشاوره های بسیج سازندگی بوده است.

وی درخصوص توصیه به جوانان بیکار گفت:جوانان بدنیال فعالیت در عرصه های اقتصادمقاومتی باشند.

دارابی درپایان گفت: اقتصادمقاومتی الگویی مناسب برای پیشرفت اقتصادکشور است.