گرانی؛شکر را سهیمه بندی کرد

به نقل از ایلام بیدار؛ موضوع از چند روز گذشته شروع شد انجا که قیمت شکر با افزایش 700 تومانی همراه شد،  نرخ هر کیلوگرم شکر در اوایل خرداد ماه 2 هزار 300 تومان در بازار مصرف قیمت داشت که بعد از این مدت به تدریج نرخ  این محصول افزایش یافت و در ماه رمضان به 3 هزار تومان در سطح بنکداری رسید.

اما این میزان در شهر ایلام این روزها در رنج قیمتی خود باید در سطح دو هزا و 700 تومان به فروش برسد، اما برخی سودجویی ها باعث شدت تا این میزان در شهر ایلام از قیمت فوق بیشتر هم به فروش برسد.

براساس آخرین اخبار دریافتی این محصول با قیمت سه هزار و 200 تومان در حال حاضر در برخی مراکز به فروش می رسد و برخی مسئولان در گفتگو با ایلام بیدار این موضوع را تأیید کردند.

اما این آخر ماجرا نیست و مراکز فروش این محصول در سطح شهر ایلام و سوپرمارکت ها بیش از پنج کیلو شکر را عرضه نمی کنند و این خود باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

فروش شکر بیش از 5 کیلو ممنوع!

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با تأیید این موضوع گفت: برای تهیه هفت کیلو شکر به سوپر مارکت محله خود مراجعه کردم که اعلام کرد بیش از پنج کیلو نمی توانند ارائه کنند.

وی اظهار کرد: برای همین تنها به پنج کیلو از این محصول بسنده کردم در صورتی که بیش از این مقدار و برای انجام یک کار خیر لازم داشته ام.

همین باعث شد تا موضوع را با مسئولان امر پیگیری کنیم، "جمیل شوهانی، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار اظهار کرد: در واقع سهمیه ای برای ماه مبارک رمضان به میزان150 تن شکر در اختیار استان ایلام قرار گرفت و توزیع شد.

وی گفت: این میزان به این خاطر است که در ماه رمضان با افزایش مصرف شکر مواجه هستیم و برخی اقدام به فروش خرید زیاد این محصول از برخی مراکز فروش با قیمت دو هزار و 700 نفر می کنند و بعد از جمع کردن میزان قابل توجهی اقدام به فروش آن با قیمت سه هزار و 200 تومان می کنند.

"علی شکری"، رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: با توجه به جلساتی که در گذشته با مسئولان انجام گرفت لیستی مشخص برای توزیع شکر مشخص شد.

وی اظهار کرد: لذا از طریق این لیست شکر با قیمت دو هزار و 700 تومان به فروش مردم می رسد و با توجه به اینکه نظارت ها آنچنان که باید و شاید نیست گران فروشی هایی صورت می گیرد.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه برخی ها اقدام به خرید زیاد این محصول برای رسیدن به یکسری اهداف می کنند لذا مراکز فروش حق اراه آن را به صورت کیسه ای را ندارند و با توجه به این مشکلات این مقدار بیشتر مجاز به فروش نیستند.

احتکار دو سیلو شکر در ایلام از شایعه تا واقعیت

تمامی اظهارات در حالی است که براساس شنیده های موثق دو سیلو شکر درایلام احتکار شده است، لذا پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار با سازمان صنعت و معدن و تجارت استان ایلام حکایت از بررسی این موضوع دارد.

"مهدی شریفی"، مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه زمزمه هایی در این خصوص به گوش می رسد گفت: در حال بررسی دقیق موضوع هستیم و در حال دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص هستیم.

این اولین باری نیست که چوب بی تدبیری یقیه مردم را پاره کرده است و در سال گذشته و امسال نیز افزایش قیمت ها و یا برخی مشکلات این چنینی گریبانگیر انان شده است.