برجام هیچ دستاوردی در راستای مطالبات مردم نداشته است

 به نقل از ایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:با گذشت یکسال از توافق هسته ای و شش ماه پس از اجرای برجام، رژیم آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

وی ادامه داد:.مسئول هیئت نظارت بر برجام  پس از گذشت یکسال از امضای توافق با ۱+۵ می گوید لغو تحریم ها فقط روی کاغذ بوده و هنوز به صحنه عمل در نیامده است؛علاوه بر این شروط نه گانه رهبری در برجام محقق نشده است و تحریم ها کماکان باقی و برداشته نشده است.

امام جمعه ایلام افزود:رئیس جمهور محترم در اجتماع مردم کرمانشاه صریحا می گوید تحریم ها برداشته شده است و نسبت به آثار و برکات توافق هسته ای و خدمات دولت در این زمینه سخنانی گفتند؛مردم صبور ایران قریب به سه سال وعده های دولت تدبیر و امید گوش کرده اند و در انتظار تحقق شعار های دولت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:دست آورد توافق هسته ایی و برجام ، افزایش انتظارات ملت در داخل و فشار فزاینده طرفهای غربی و ایجاد تعهدات بیشتر و سنگین تر در ازای امتیازات بسیار اندک و کم بهایی بود که به تیم مذاکره کننده ما تحمیل کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد:بزرگنمایی نتایج توافق و اینکه کلید حل همه مشکلات حتی آب خوردن و نفس کشیدن و حل مشکلات بزرگ اقتصادی و فرهنگی توسط برجام یک اشتباه راهبردی بود که خسارت های جبران ناپذیری بر کشور در عرصه های مختلف وارد کرد و در عوض آمریکاییها بیشترین بهره های سیاسی در این مذاکرات از آن خود کردند.

وی ادامه داد:مردم حق دارند دستاوردهای دولت را در حوزه های سیاست داخلی و خارجی به ویژه در حوزه اقتصاد احساس کنند اما با کمال تأسف وعده های دولت در قالب شعارهای انتخاباتی که رونق اقتصادی و لغو تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران نه تنها محقق نشد بلکه بروز فساد اداری و مالی و غارت اموال ملت توسط مدیران نالایق و رانت خوار و دریافت حقوق های نجومی امید مردم به یاس و نا امیدی تبدیل شد .

امام جمعه ایلام گفت:مردم بشدت به عملکرد دولت در برخورد با فساد اداری و مفاسد اقتصادی اعتراض دارند؛مطالبات مردم در حوزه معیشتی و وعده‌های مسئولان امر بسیار روشنی است، دولت باید به این مطالبات بدون حاشیه و متهم کردن دیگران پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه های خود عنوان کرد:مسأله اصلی و امروز کشور اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است و اصولا عامل اساسی در تحقق و رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت:الان کشور عزیز ما در مسائل اقتصادی با یک جنگ تمام عیار روبروست؛ البته اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران لایق و مقاوم در برابر وسوسه هاست، مدیران پاک دست و دور از زدو بندها و منافع اقتصادی می توانند این شعار مهم و اساسی را عملیاتی کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه خطبه های خود به اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب توسط آیت الله طالقانی اشاره و اظهار کرد:پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه توسط مالک اشتر زمان آیت الله طالقانی است،نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمن است و جایگاه این نهاد فرهنگی بسیار حساس،تأثیر گذار و کارآمد جایگاهی بی بدیل است.

وی گفت:نماز جمعه نماد وحدت و هم بستگی و اتحاد و انسجام ملت بزرگ و با بصیرت ایران است،نماز جمعه در تبیین معارف دینی و ترویج فرهنگ تقوا و اخلاق و فضیلت و ارزش های دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه ایلام به فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد اشاره و افزود:۵مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۱۳۶۷ است. عملیات مرصاد پرونده سیاه و ننگین گروهک منافقین را جمع و طومار حیات  پر از جنایت و خیانت آنها را به زباله دان تاریخ انداخت.

وی اظهار کرد:این گروهک در دوران حیات سیاسی خود جنایات هولناک و خیانت های بزرگی در حق ملت مظلوم ایران مرتکب گردید،هر کجا سخن از خیانت و جنایت آفرینی به میان می آید پای این گروهک مطرح است.

امام جمعه ایلام افزود:پیوند و همبستگی این گروهک با رژیم فاسد و فرسوده پادشاهی سعودی علیه ملت ایران آخرین جنایت منافقین است.