وعده‌ی رییس‌جمهور برای تسریع اتصال ایلام به شبکه‌ی ریلی

محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دیدار خود با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی اظهار کرد: در این دیدار  گزارش کاملی از وضعیت استان، میزان پیشرفت مصوبات سفر هیئت دولت به ایلام و مشکلات موجود بر سر راه توسعه‌ی استان ارائه شد.

وی با بیان اینکه برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب و استاندارد به عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌ی مردم ایلام در دیدار مطرح شد، ادامه داد: در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی با یادآوری پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی تاکید شد که تاکنون این موضوع به نتیجه‌ی مشخصی نرسده و  اتصال استان به شبکه‌ی ریلی کشور نیازمند پیگیری و دستورات ویژه دولت است.

استاندار ایلام گفت: انتظار به حق مردم از نظام و دولت یعنی اتصال به شبکه‌ی ریلی کشور در این دیدار مطرح شد و رییس جمهور قول مساعد داد شخصاً از وزارت راه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء این مطالبه‌ی مردم را مطرح کند.

مروارید ادامه داد: در بخش دیگری از این گزارش بر نقش استان در صادرات کالا به کشور عراق و تردد زائران عتبات در ایام اربعین تاکید و به عنوان خدمتگزار مردم استان از دولت خواستیم زمینه‌ی رسمیت یافتن مرزهای «چیلات» و «هلاله شمالی» را پیگیری کند.

استاندار ایلام با اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهور مبنی بر تلاش در راستای رفع مشکلات مردم، تاکید کرد: وظیفه‌ی همه‌ی ما بر اساس قانون تلاش در راه اعتلای استان است و در این راستا نیازمند همفکری و همکاری نخبگان، دانشگاهیان و فعالان عرصه‌های مختلف هستیم.