امکانات اسکان بیش از 100 هزار زائر اربعین فراهم شد

حشمت الله عسگری امروز در نشست کمیته پشتیبانی ستاد اربعین در استان ایلام اظهار داشت: با اتخاذ تمهیدات لازم  به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران حسینی، امکان اسکان و پذیرایی از زائران به تعداد 150 هزار نفر در شبانه روز فراهم می شود.

 

وی افزود: اقداماتی به منظور تامین انبار ، ماشین یخچال دار ، نانوایی سیار ، تامین آرد و نان و همچنین جذب کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و همکاری استان های معین و سایر استان ها و نهادها، خیرین و موسسات مالی در دست اقدام است.

 

عسگری گفت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی از تجهیزات ترابری زمینی و هوایی توسط این کمیته تهیه شده و در حال ثبت اطلاعات تکمیلی در خصوص امکان برخورداری از ماشین آلات، تانکر آب، موتورسیکلت، آمبولانس، مینی بوس، اتوبوس و خودروهای سواری در این ایام هستیم.

 

وی همچنین از طراحی و تهیه موکب هایی با سازه های متحد الشکل و آرم مشخص در مسیرهای منتهی به شهر مهران خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز برای تهیه و استقرار این موکب ها در مسیرهای حمیل - ایلام - ایوان - چرداول، دهلران و مهران تامین شده است.

 

عسگری از شناسایی و جانمایی پنج نقطه برای فعالیت اقتصادی و معیشتی خبر داد و یادآور شد: افرادی که مایل به انجام فعالیت اقتصادی و درآمد زایی در ایام منتهی به اربعین حسینی هستند، می توانند برای استفاده از این مکان ها متقاضی شوند.

 

وی تصریح کرد : امید است با تلاش و همکاری همه اعضای کمیته پشتیبانی و سایر فعالان در ستاد اربعین استان ایلام امسال خدماتی در خور رضایت زائران ابا عبدالله(ع) در ایام منتهی به اربعین ارائه شود.