مرز مهران انتخاب اول تردد زائران اربعین

محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین که در مهران برگزار شد، به دیدار هفته گذشته استانداران با وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار بر لزوم و انجام سهمیه بندی و متوازن کردن میزان رفت و آمد زائران اربعین از خروجی های مرزی استان های همجوار عراق تاکید شد.

وی افزود: با وجود سهمیه بندی انجام شده و نیز لزوم توازن بین خروجی های مرزی از حیث میزان تردد زائران، به نظر می رسد در ایام اربعین امسال نیز بیشترین تمرکز و تراکم آمد و شد زائران اربعین حسینی از طریق استان و مرز مهران باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین شرایط، باید همه نهادهای مسوول و مرتبط اقدام های لازم برای میزبانی مناسب ایلام در ایام کنگره عظیم اربعین حسینی را انجام دهند و از همه حیث مهیای میزبانی این آیین با شکوه باشند.

مروارید اظهار کرد: محدودیت های رژیم عربستان برای عزیمت حجاج ایرانی موجب شده که افزایش شمار زائران اربعین حسینی بسیار بیشتر از روند سالانه آن برآورد شود که این موضوع به معنای ضرورت گسیل همه امکانات و آمادگی کامل برای میزبانی جمعیت میلیونی کنگره اربعین است.

وی همچنین از استان های معین ایلام در برگزاری و میزبانی اربعین حسینی (ع) خواست که هر چه سریع تر نسبت به گسیل امکانات و انجام وظایفی که در ستاد اربعین به آنها محول شده است، اقدام کنند.