درآمد 12 میلیاردی برنجکاران دره شهری

"طیار فیلی" مدیر جهاد کشاورزی دره شهر  گفت : کار برداشت برنج در سطح 500 هکتار از مزارع و شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است.

 

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح دو هزار تن شلتوک و یکهزار و 600 تن برنج سفید تولید شود.

 

فیلی عمده ارقام محصول کشت شده در شهرستان از نوع عنبر بو، شفق، سازندگی  و محلی عنوان کرد و اافزود: ارزش اقتصادی این محصول 12 میلیارد و 800 میلیون ریال است که علاوه بر تأمین نیاز داخلی شهرستان 40 درصد محصول تولیدی نیز به استانهای همجوار صادر می شود.

 

 وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آبهای سطحی ویژه نشاء، مدیریت مناسبی توسط جهاد کشاورزی باعث افزایش 10 در صدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

 

فیلی یادآور شد: همچنین بیش از 30 درصد از شالیزارهای شهرستان نیز بصورت کاملا مکانیزه و توسط یک دستگاه نشاء کار چهار ردیفه کشت شده است.

 

وی با اشاره به تعدد کمباینهای برداشت برنج در شهرستان افزود: صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها و کاهش ضایعات برنج از مزایای برداشت مکانیزه این محصول می باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 600 نفر بهره بردار شالیکار به کشت و تولید این محصول در شهرستان فعالیت دارند.

 

عملیات برداشت برنج تا نیمه اول آبانماه ادامه دارد.