فرمانده مرزبانی ناجا: امنیت کامل در مرزها برقرار است

سردار قاسم رضایی امروز در نشست ستاد اربعین در مرز مهران اظهار داشت: امروز فرمانده  مرزبانی عراق در توافقی که در بغداد داشتیم از مرز مهران و زرباطیه بازدید کرد.

 

وی افزود: در جلسه‌‌ای که در بغداد داشتیم مقرر شد در همین روزها در این محل نشستی داشته باشیم مجدداً به صورت میدانی مرزهای شلمچه، چذابه و مهران را بررسی کنیم و اگر مشکلاتی بود همان‌جا تدبیر شود.

 

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌هایی که از طرف ایران و عراق و دولتمردان انجام گرفته است امروز وضعیت مناسبی در مرزها داریم.

 

وی گفت: بین انبوه جمعیتی که از سراسر کشور و حتی زائرانی که از کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان و سایر کشورهایی که به مرزهای غربی ما می‌آیند، هماهنگی های خوبی انجام گرفته است.

 

سردار رضایی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌هایی که بین مسئولان ذی‌ربط به‌ویژه مرزبانی و پایانه‌ها و سیستم گذرنامه‌ پلیس انجام شده، امروز در نوع خودش بی‌نظیر است.

 

وی افزود: ما امروز دغدغه تعامل را با کشور عراق نداریم، امروز دغدغه ما جمعیت فراوانی است که وارد مرزها و پایانه‌ها می‌شوند و نیاز است که تسهیلات مضاعفی داده شود. خوشبختانه توافق‌های لازم وجود دارد. ما امروز هم در بازدیدی که از هر دو طرف داشتیم اتفاق‌نظر هست و ما هیچ‌گونه نظر متفاوتی نداشتیم و جا دارد که از دولت‌مردان و مسئولان عراق تشکر کنیم.