آب لوله‌کشی کربلا و نجف توسط وزارت بهداشت ایران کلر‌زنی می‌شود‌

روزهای خلق حماسه بزرگ کنگره اربعین حسینی نزدیک می‌شود و باز هم مردی که سختی‌های خدمت در راه حق و اهل بیت(ع) را به جان خریده ‌برای چندمین بار راهی دیار عشق شده ‌تا از نزدیک در جریان روند خدمت‌دهی و انجام فعالیت‌های مربوط به حوزه درمان و بهداشت باشد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین معتقد است که خود باید در میدان عمل حضور داشته باشد تا بتواند نتیجه‌ای بهتر و مطلوب‌تر بگیرد و این شد که امروز برای چندمین بار راهی کربلا شود تا علاوه بر بازدید از نحوه فعالیت ها، حضورش دلگرمی برای نیروها باشد و خداقوتی به همکارانش داده باشد.

پیرحسین کولیوند عصر امروز وارد کربلا شد و به محض رسیدن از موکب های بین راه کربلا تا نجف بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات‌دهی این موکب ها به زائران قرار گرفت و دستورات لازم برای انجام خدمت دهی مطلوب را ارائه داد.

در این بازدیدها معاون وزیر بهداشت عراق و رئیس بهداشت و درمان نجف اشرف نیز رئیس مرکز اورژانس ایران را همراهی کردند.

مشاور وزیر بهداشت در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که گرفته‌ایم آب لوله‌کشی کربلا و نجف از ساعت 24 شب تا 9 صبح فاقد کلر است و مقرر شده ‌که به منظور جلوگیری از بیماری‌ها از ایران پرکلرین به کربلا و نجف ارسال شود.

وی عنوان کرد: تامین سلامت زائران یکی از اهداف مهم ما در برگزاری مراسم اربعین است و با تمام توان خود در حفاظت از سلامت زائران اقدام می‌کنیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین خاطرنشان کرد: فردا نیز مجددا از روند خدمات‌دهی به زائران در کربلا و نجف بازدید به عمل می‌آوریم  برای هماهنگی بیشتر با وزیر بهداشت عراق دیدار خواهم کرد.

وی افزود: از زائران عزیز می‌خواهیم که اگر مشکل و بیماری دارند بدون نظر پزشک خود اقدامی نکنند و در سفر اربعین نیز داروهای خود را به همراه داشته باشند و بر‌اساس گفته‌های پزشک خود عمل کنند، همچنین مردم و زائران عزیز در کربلا و نجف نیز توجه کنند که به توصیه‌های بهداشتی متخصصان بهداشتی که در رسانه‌های عراقی مشغول به فعالیت شده‌اند توجه کافی و کامل داشته باشند.