توجه به زیرساخت های مهران برای اربعین سال آینده

محمدرضا مروارید گفت: از سال گذشته تا قبل از ایام اربعین، کارهای زیرساختی خوبی در مرز و شهر مهران انجام شده است اما بپباید برای سال آینده این کارهای زیرساختی افزایش داشته باشد تا جوابگوی تردد 2 میلیون نفری زوار از این مرز باشد.

وی افزود: ما آمادگی خود را برای پذیرایی از زوار در ایام اربعین اعلام کرده بودم و خوشبختانه میزان تردد در این مرز افزایش یافت و مسیر رفت زوار به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت دستگاه های دولتی و مذهبی اعم از مدارس و حسینیه ها برای اسکان زوار در زمان بازگشت آماده است، گفت: از تمامی ظرفیت های نهادهای انقلابی استفاده کردیم تا زوار با کمترین مشکل به کشور بازگردند.

استاندار ایلام گفت: چنانچه بحث زوار بدون ویزا پیش نمی آمد، هیچ مشکلی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مهران از لحاظ امکانات زیرساختی هنوز به نقطه آرمانی نرسیده است، افزود: در مهران باید کارهای زیربنایی همچون چهار بانده شدن جاده و ایجاد فرودگاه به سرانجام برسد تا برای سال های آتی در بحث تردد مشکلات کمتری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه دو برابر مجموع دو مرز شلمچه و چزابه معادل یک میلیون و 700 هزار نفر از مرز مهران به کشور عراق رفته اند، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مرز مهران انتخاب اول زوار است و باید به زیرساخت های این مرز توجه ویژه ای شود.