از تکذیب اختلاف حساب 18 میلیارد ریالی تا عادی بودن تأخیر

ساخت واحد های مسکونی سازمان تاکسیرانی ایلام از سال87 شروع و قرار بوده در سال 90 به خریداران تحویل داده شوند، با وجود اینکه در این برهه زمانی در مقدار پولهای پرداختی خلف وعده شده بعد از گذشت چندین سال این واحد های مسکونی به صاحبان خود واگذار نشده و با توجه به ناپدید شدن حدود 2 میلیارد پول خریداران، هیچ کس جوابگو نیست.

در این راستا "هواسی" رئیس سازمان تاکسیرانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سازمان تاکسیرانی هیچگونه دخل و تصرفی در این ساختمان ها ندارد، این اهالی خود سرانه پیمانکار گرفته و هیئت مدیره مشخص کرده اند و عملا تاکسیرانی هیچ دخالتی نداشته است.

یکی از تاکسیداران مالباخته ایلامی: پیشرفت فیزیکی این واحد ها پس از  8 سال کمتر از 60 درصد است

در ادامه یکی از اعضا که از بردن نام خود معذور بود گفت: این تعاونی در سال87 تشکیل شد؛ قرار بر این که اعضا آورده ای را تحویل دهند و پس از 18 ماه این واحد ها تکمیل شود.

این فرد اظهار کرد: اعضا طی چندین قرارداد سقف آورده خود را به 10میلیون و بیشتر رساندند، اما بین پیمانکاران، اختلافاتی پیش آمده و پروژه به اتمام نرسید، در این میان تنها اعضاء آسیب مالی دیدند.

وی افزود: پس از 8 سال این واحد ها تکمیل نشده اند، پس از شکایات متعدد به ادارات مختلف از جمله استانداری، مسکن و شهر سازی  و اداره تعاون، به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و هرکدام از این ادارات مالباختگان را به دیگری ارجاع می دهند که عملا دچار سردرگمی شده اند.

این خریدار واحد های تاکسیرانی خاطر نشان کرد: نهایتا پس از پاس دادن اعضا به ادارات مختلف به این نتیجه رسیدند که اداره تعاون مسئول این سردرگمی ها است، اداره تعاون نیز به هیچ وجه جوابگو نیست وحتی خط تلفن ثابتی جهت پیگیری این مشکل ارائه نمی دهند.

وی در پاسخ رئیس تاکسیرانی مبنی بر اینکه این واحد ها متعلق به تاکسیرانی نیست ادامه داد: این گفته دروغی بیش نیست چون همین آقایان روز اول هیئت مدیره را مشخص و تعیین کردند که چه کسانی پیمانکار و هیئت مدیره باشند، آیا این آقایان روز اول نمی دانستند که چنین پیمانکارانی فاقد توانایی برای احداث این پروژه بزرگ هستند؟ اداره تاکسیرانی خریداران این واحد ها را مجبور به قبول کردن پیمانکاران و هیئت مدیره بی تجربه کرد چرا که پیمانکار دیگری در لیست انتخاب نبود.

وی عنوان کرد: در این پروژه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان اختلاف حساب هست، نه حسابرسی صورت گرفته و نه اثری از چنین پولی مشخص است.

این مالباخته تصریح کرد: پیشرقت فیزیکی این واحد ها پس از 8 سال کمتر از 60 درصد است، در صورتی که هرکدام از اعضا 25 میلیون تومان تسهیلات به علاوه متوسط 10 میلیون تومان وام به پیمانکاران جهت تکمیل واحد ها سپرده اند.

این عضو واحد های نیمه کاره تاکسیرانی تشریح کرد: بارها با تعداد بیش از 130 نفر مقابل اداره تعاون تجمع داشته ایم اما هیچ گونه پیگیری جهت بررسی مشکل این افراد صورت نگرفته، پروژه ای که حدود2 میلیارد تومان اختلاف حساب دارد بدیهی است که هیچ کسی هیئت مدیره آن را تقبل نمی کند؛ پس از شکایت50 نفر از خریداران به دادگاه، بیش از یک سال است که پرونده ها خاک می خورند اما کسی جوابگو نیست.

رئیس هیئت مدیره واحدهای مسکونی تاکسیرانی: اختلاف حساب به مقدار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان حقیقت ندارد و ساخته ذهن مردم است

"زاهدی" رئیس هیئت مدیره واحدهای مسکونی تاکسیرانی در گفتگو با ایلام پویا گفت: این مشکلات عادی است و تمامی واحد های مسکونی کشور با چنین مشکلاتی مواجه هستند.

زاهدی اظهار کرد: پیمانکاران قبلی ابراز ناتوانی کردند و کنار گذاشته شدند؛ الان نیز پیمانکاران دیگری این کار را به عهده گرفته اند.

وی افزود: باید از جانب اعضاء آورده ای مجددا جمع شود تا این واحدهای مسکونی تکمیل شوند، هزینه آب و برق این واحد ها نیز در گذشته پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره واحدهای مسکونی تاکسیرانی در مورد اختلاف حساب به مقدار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان خاطر نشان کرد: این موضوعات دروغ و ساخته ذهن مردم است، بنده نیز در جریان این موضوع نیستم، هر هزینه ای که دریافت شده تماما صورت جلسه شده و آنچه که پرداخت شده است به تایید بانک، مشاور و سازمان مسکن و شهرسازی رسیده است.

زاهدی ادامه داد: هرچیزی باید در چهارچوب قانون باشد و قانون برای ما ملاک است؛ صحبت کردن ساده است ولی ساخت و ساز چیزدیگری را نشان می دهد.