انواع گیربکس های صنعتی و کاربرد آن ها + لیست آخرین قیمت

همان‌طور که می‌دانید گیربکس‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که هرکدام در بخش خاصی از صنایع مختلف استفاده می‌شوند و یک گیربکس در همه صنایع قابل استفاده نیست. برای مثال گیربکسی‌که بهینه نیست برای عملیات‌های سنگین و طولانی‌مدت مناسب نیست و هرگز نباید از آن استفاده‌کرد.

در ادامه این مقاله به بررسی انواع گیربکس‌ صنعتی خواهیم‌پرداخت پس اگر شما از علاقه‌مندان به حوزه صنعت هستید یا بنابه اقتضای شغلی‌تان می‌بایست از حوزه صنعت اطلاعاتی‌را داشته‌باشید، ما را در ادامه این مقاله همراهی‌کنید.

گیربکس ایندکس

111

این گیربکس در گذشته به گیربکس ایندکس شهرت داشت و بسیاری از افراد قدیمی شاغل در صنعت این گیربکس را با نام ایندکس می‌شناسند. مهم‌ترین کاربرد گیربکس ایندکس یا ایستگاهی به تولیدات انبوه مربوط است. ویژگی جالب این گیربکس‌ها نیز این است‌که طرح مکانیکی گیربکس ایندکس‌ ویژگی‌های جنبشی حرکت را از یک موقعیت به موقعیت دیگر تعیین می‌کند و نوع حرکت را برای هر کاربردی انعطاف پذیر می‌کند.

به طور کلی نقاط قوت گیربکس ایندکس یا ایستگاهی در سرعت، دقت و راحتی این گیربکس‌ها می‌باشد. در گیربکس ایندکس، یک حرکت ساده ورودی به حرکت خروجی نوسان‌دار و پله‌ای تبدیل می‌شود که این ویژگی در صنایع کاربرد فراوانی دارد.

گیربکس هلیکال هم محور

در گیربکس هلیکال هم محور دنده‌ها و شفت از بدنه  با فولاد حرارت دیده ساخته و مقاوم شده‌اند و طراحی این گیربکس نیز به‌گونه‌ای است که اصطکاک آن به حداقل خود رسیده است.

کاربرد گیربکس هلیکال هم محور

گیربکس هلیکال هم‌ محور برای کاربردهای سنگین به ویژه کارهای مربوط به معادن، بالابری، نقل و انتقال، ساخت و ساز، ساخت مخزن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقاط قوت گیربکس های هلیکال هم محور

ازجمله نقاط قوت این گیربکس‌ها می‌توان به  طراحی دقیق، دقت و مهارت در عملیات تراش چرخ دنده، بهینه‌سازی عملیات حرارتی و سنگ‌زنی چرخ‌دنده ها و محورهای آن‌ها اشاره‌کرد که این ویژگی‌ها باعث می‌شوند گیربکس‌های هلیکال هم محور برای کارهای سنگین و طولانی مناسب باشد.

به طور خلاصه می توان چنین بیان کرد که گیربکس هلیکال هم محور به داشتن کارایی و کیفیت بالا معروف می‌باشند.

گیربکس حلزونی

1111

یکی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم گیربکس‌های حلزونی با سایر گیربکس‌ها آن است که در این سری، دنده‌ی حلزونی قطر بزرگ‌تری داشته و با دندانه‌های برنجی روی حوزه‌ی پیرامونی هم چفت می‌شوند.

دنده‌های حلزونی یا 90 درجه، مورد استفاده در این گیربکس ها از جنس فولادی یا برنجی بوده که بسیار پرکاربرد و رایج می‌باشند و انواع مختلفی از جمله پایه دار، فلنج دار و هالو شفت دارند.

جنس قسمت خارجی گیربکس حلزونی به دلیل مقاومت بالا در برابر ارتعاش و لرزه از چدن و آلومینیوم ساخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نوع گیربکس‌های حلزونی، گیربکس nmrv است که برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کاربردهای و موارد استفاده این گیربکس، کافیست بر روی لینک کلیک‌کلید.

 کاربرد گیربکس حلزون :

این گیربکس ها برای انجام عملیات سنگین به کار نمی روند موارد استفاده آن‌ها در میزان‌سازی ابزارآلاتی همچون گیتار، استفاده در بالابر، نوار نقاله، ماشین آلات، بالابر ساختمانی، دمنده ها، هواکش ها، دیزل ژنراتور و … می‌باشد.

گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی در صنایع مختلف به‌منظور افزایش گشتاور مورداستفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای دیگر گیربکس‌های خورشیدی می‌توان‌به کاهش سرعت رولر در صنعت چاپ، بسته‌بندی محصولات تجدیدپذیر و... اشاره‌کرد.

ازجمله ویژگی‌های گیربکس خورشیدی می‌توان‌به تنوع در نصب آن‌ها اشاره‌کرد که بصورت پایه دار، فلنج دار و شفت دار و …  قابلیت نصب را دارند.

مزیت دیگر گیربکس‌های خورشیدی دقت و استحکام بالا نسبت‌به سایر گیربکس‌ها می‌باشد.

برای مطالعه کامل در مورد گیربکس‌های صنعتی می‌توانید به مقاله انواع گیربکس صنعتی که در سایت نیلویی منتشرشده است مراجعه‌کنید.

همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت انواع قطعات صنعتی اعم از  الکتروموتور تک‌فاز، سه‌فاز، ترمزدار، انواع گیربکس صنعتی (گیربکس حلزونی، ایندکس، خورشیدی هلیکال و ...) کافیست به سایت بازرگانی نیلویی (nilfen.com) مراجعه‌فرمایید.