چگونه دندان های زیبا و یک لبخند جذاب داشته باشیم؟

داشتن یک لبخند زیبا بازتاب‌های فردی و اجتماعی زیادی دارد و تاثیر مستقیمی بر زیبایی چهره افراد خواهد داشت. اصولاً دندان‌ها و شکل دندان‌های هر فرد می‌تواند موجب داشتن یک لبخند زیبا یا لبخند زشت باشد. بنابراین به وضوح روشن است که اگر دندان‌ها ظاهری تمیز و زیبا داشته باشند بار مثتبتی به همراه خواهند داشت و در صورتی که دندان‌های غیر طبیعی و زشت در پس یک لبخند نمایان شود، لبخند را زشت نشان خواهد داد.

داشتن یک لبخند زیبا که در واقع بخش و جزئی از چهره افراد است، بر اعتماد به نفس شخصی افراد تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت، بنابراین طبیعی است که افراد در صدد داشتن لبخند زیبا باشند، اما چگونه می‌توان صاحب یک لبخند زیبا بود؟

دندان، موثرترین عامل برای داشتن یک لبخند زیبا

زمانی که لب‌ها به تبسم و لبخند از هم باز می‌شوند، دندان‌ها به نمایش در می‌آیند به همین علت دندان‌ها بخش مهمی از یک لبخند زیبا را تشکیل می‌دهند. بسیاری از افراد که دچار مشکلات فک بوده یا دندان‌های ناهماهنگی دارند، همیشه رنج نداشتن یک لبخند زیبا را به دوش می‌کشند. این درحالی است که علم پیشرفته‌ی دندانپزشکی به راحتی می‌تواند مشکلات فک و دندان را حل کند تا همه‌ی افراد صاحب یک صورت و لبخند زیبا باشند.

ارتودنسی دندان، برای سلامت و زیبایی دندان

راهکار ویژه و موثری که علم دندانپزشکی برای رفع مشکل ناهماهنگی دندان دارد، ارتودنسی است. ارتودنسی دندان روشی پزشکی و تخصصی است که به وسیله آن می‌توان دندان‌ها را مرتب درون فک جاسازی کرد و آن‌ها را یکدست و زیبا جلوه داد. البته لازم به ذکر است که ارتودنسی دندان علاوه بر زیبایی به سلامت و طول عمر مفید دندان‌ها نیز می‌افزاید، زیرا زمانی که دندان‌ها به صورت نامرتب قرار گرفته باشند به راحتی قابل تمیز کردن نخواهند بود. بنابراین اضافه غذاها و مواد خوراکی موجب ایجاد جرم و بیماری‌های دهان و دندان خواهد شد.

ارتودنسی دندان که طی چندین مرحله به وسیله ابزار و مهارت دندانپزشکی صورت می‌پذیرد بین یک تا یک سال و نیم به طول می‌انجامد، اما در نهایت منجر به ردیف شدن و هماهنگ شدن دندان‌ها خواهد شد. هزینه ارتودنسی دندان نیز بسته به مشکلات دندان و نوع روش درمانی که پزشک متخصص تشخیص می‌دهد متفاوت است، اما عموماً بین 5 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان هزینه بردار خواهد بود.

کامپوزیت دندان، راهکاری جذاب و جالب

کامپوزیت دندان

از دیگر راهکارهای ویژه برای داشتن یک لبخند زیبا و منحصر به فرد کامپوزیت کردن دندان است؛ کامپوزیت که از ماده‌ای رزینی ساخته می‌شود و درست مثل مجسمه سازی بدون داشتن قالب از پیش آماده شده‌ای روی دندان قرار داده می‌شود. کامپوزیت دندان به هیچ وجه یک روش درمانی دندان محسوب نمی‌شود، بلکه فقط و فقط برای زیبایی دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامپوزیت دندان بسیار تخصصی بوده و تنها توسط پزشک متخصص دندانپزشکی قابل انجام خواهد بود.

کامپوزیت دندان یک نوع هنر است!

اشتباه نکنید! منظور این نیست که اگر دندان‌های خود را کامپوزیت کردید، هنر کرده‌اید! بلکه منظور آن است که قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان افراد و هماهنگی بین رنگ و خطوط دندان اصلی با لایه کامپوزیت علاوه بر علم دندانپزشکی نیازمند هنر و مهارتی ویژه نیز می‌باشد. مراحل کامپوزیت به این صورت است که ماده‌ی خمیری کامپوزیت روی دندان قرار داده می‌شود و سپس با قلم مخصوص دندانپزشکی فرم دهی خواهد شد. در مرحله‌ی بعد با دستگاه لایت کیور سفت شده و در انتها به وسیله باند به دندان اصلی متصل می‌شود.

با قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان به طور کامل دندان‌های اصلی پوشانده می‌شوند، بنابراین کامپوزیت را می‌توان هنری ظریف و حساس تلقی کرد. طبیعتاً برای انجام کامپوزیت دندان می‌بایست پزشکی را انتخاب کنید که مهارت لازم برای این کار را داشته باشد و همچنین از مواد با کیفیت برای ساخت کامپوزیت استفاده کند تا دهان و دندان دچار عوارض و آسیب‌ها نشود.

4 عامل مهم برای داشتن یک لبخند زیبا

زمانی که دندان‌های شما به یکی از دو روش فوق زیباسازی و مرتب سازی شود، دیگر نگرانی برای داشتن یک لبخند زیبا وجود نخواهد داشت. البته اگر بخواهید صاحب یک لبخند دلچسب باشید می‌بایست به چهار نکته مهم توجه داشته باشید:

  • میزان دیده شدن دندان‌ها: برای داشتن لبخدی زیبا و جذاب تنها کافی است که 4 دندان بالا و 4 دندان پایین شما به وضوح مشخص باشد که این مسئله مستلزم داشتن دندان‌هایی ردیف و مرتب خواهد بود. بنابراین ارتودنسی دندان یا کامپوزیت به همین منظور در زیبایی لبخند موثر است.
  • میزان دیده شدن لثه: زمانی که لبخند می‌زنید بهتر است لایه‌ی نازکی از لثه‌ی صورتی شما مشخص باشد تا دندان‌ها را درون یک کادر زیبا به نمایش در آورد. بنابراین میزان دیده شدن لثه به صورت نرمال یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک لبخند زیبا به شمار می‌رود.
  • شکل لبخند: برای لبخند زدن لب پایینی دچار یک قوس می‌شود و با فاصله لب‌های بالا و پایین شکل لبخند به وجود می‌آید. به همین جهت داشتن دندان‌های سالم و زیبا برای زیبایی شکل و قوس لبخند موثر خواهد بود.
  • پهنا لبخند: پهنا یا همان عرض لبخند خود را وسیع کنید، بر اساس جمله‌ی معروف لبخندی به پهنای صورت هرچه لبخند شما پهنای بیشتری داشته باشد جذاب‌تر است.

با توجه به اصول فوق شما می‌توانید صاحب یک لبخند زیبا باشید، اگر دندان‌های سالم و زیبایی داشته باشید! بنابراین اگر می‌خواهید به دندان‌های خود زیبایی و جلوه‌ی جذابی بدهید بهترین پزشک متخصص را برای این کار انتخاب کنید.

سلامت و زیبایی دندان با کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

برای آنکه از خدمات ویژه و خاص یک کلینیک دندانپزشکی استفاده کنید کافی است به وبسایت دکتر سریتا وارد شوید و از بهترین خدمات و مشاوره‌های این دندانپزشک معروف و معتبر حتی به صورت غیر حضوری بهره‌مند شوید. کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های دندانپزشکی است که با دیدن عکس به صورت آنلاین و غیرحضوری نیز می‌تواند مشکلات دهان و دندان را تشخیص داده و در صورت لزوم افراد را به نزدیک‌ترین کلینیک دندانپزشکی شهر خودشان معرفی کنند. بنابراین افرادی که در نزدیکی کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا هم نیستند می‌توانند از خدمات ارزنده‌ی این مجموعه استفاده کنند.